Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































ITB Berlin 2007

Ve dnech 7. – 11. března se ve Spolkové republice Německo uskutečnil 41. ročník jednoho z nejprestižnějších mezinárodních veletrhů cestovního ruchu ITB Berlin 2007. V první den jeho konání jsem navštívil českou ambasádu a o krátké vyjádření požádal našeho obchodního radu Dr. Aleše Macíka.
Účast českých subjektů na prestižních veletržních akcích je významnou součástí prezentace a prosazování obchodních zájmů České republiky v mezinárodní konkurenci. O to víc je důležitá ve Spolkové republice Německo, v zemi, v níž Česká republika v oblasti zahraničního obchodu každoročně dosahuje největších objemů. Téma veletržních prezentací proto úmyslně nezužuji „jen“ na odvětví cestovního ruchu, byť němečtí turisté sehrávají zásadní roli ve všech zemích, které se rozhodli navštěvovat. Obdobné, ba snad ještě významnější postavení z hlediska veletržních akcí a českých prezentací na německém území má za týden (15.3.2007) zahajovaný největší veletrh informačních technologií světa – CeBIT 2007 v Hannoveru, na němž je připravována účast zhruba čtyřiceti českých firem. Nicméně přínos německých turistů pro místní rozvoj, pro udržení a vytváření pracovních a podnikatelských příležitostí nejen v oblasti cestovního ruchu, ale i sekundárně, je pro řadu regionů České republiky zásadní. A to i v rámci přeshraniční spolupráce. Např. mezi Bavorskem a Tachovskem a v dalších, na turistické cíle neméně bohatých českých částech euroregionů. V souvislosti s mezinárodním veletrhem cestovního ruchu ITB Berlin bych proto rád vyzvedl význam i širokou účast prezentovaných regionů. Cestovní ruch je totiž pro Českou republiku obrovskou příležitostí jak i do těch tzv. nejzapadlejších koutů naší vlasti směrovat nové spotřebitele, jejich kupní sílu a s ní hospodářskou prosperitu.



www.itb-berlin.com
www.mzv.cz/berlin