Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Interbus Praha na China Outbound Congress

Interbus Praha, spol. s r.o.,

člen ASTA (American Society of Travel Agents) a ETOA (European Tour Operators Association) poskytuje své služby v zemích Evropské unie i mimo ni. V průběhu své šestnáctileté existence si každým rokem upevňuje postavení jedné z nejprestižnějších dopravních společností poskytujících mezinárodní osobní přepravu v komfortních autokarech, minibusech a osobních vozech. Pravidelné technické prohlídky a protokol TEMPO 100 mu umožňují přepravovat cestující maximální povolenou rychlostí. Jeho vozový park, přepravované osoby, zavazadla a provoz firmy jsou pojištěny proti škodám na majetku i na zdraví. Všechny vozy operující v barvách Interbusu Praha jsou 24 hodin denně ve spojení s nonstop dispečinkem. Interbus Praha zajišťuje řízení a koordinaci dopravy u kongresových, incentivních, kulturních nebo sportovních akcí. Ve všech vozech lze poskytovat občerstvení.

Cestovní agentura
Interbus Praha zajistí v případě požadavku svých klientů a partnerů vedle dopravy i kompletní aranžmá požadovaných služeb cestovního ruchu. Pro individuální klientelu (pouze pro smluvní partnery) zajišťuje na území Čech a Moravy okružní jízdy, dle přání mohou být i vícedenní. Pro skupinovou klientelu denní i noční okruhy po Praze (včetně Hradu a historického centra) a jejím okolí, plavby po Vltavě, folklorní večery s občerstvením v duchu tradiční české kuchyně, výlety na Konopiště, Karlštejn, Kutnou Horu, Telč, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Český Krumlov, Hlubokou nad Vltavou, České Budějovice aj. Pro své klienty může zařídit ubytování ve dvou až pětihvězdičkových hotelích a penzionech, a to jak pro individuální, tak i skupinovou a studentskou turistiku. Pro byznys hosty pak ubytování rezidenčního typu. Pro rodiny s dětmi v zařízeních apartmánového typu. Zajišťuje kvalitní průvodcovské a asistenční služby i s tematickým zaměřením v ruštině, čínštině, angličtině, němčině, italštině, francouzštině, španělštině a dalších jazycích a servis na klíč, jako např.: pobytové a programové balíčky služeb na přání, asistenční služby, sportovní akce včetně golfu, cesty za vzděláním apod.

Rozhovor s výkonným ředitelem a spolumajitelem Interbusu Praha panem Josefem Zvoníčkem jsme tentokrát nezačali dopravou v Česku, ale v Číně. Pane Zvoníčku, budete přezbrojovat z limuzín, minibusů a autobusů na rikši? Vzhledem k zahuštění zákazů bránících příjezdům autokarů se skupinami hostů k hotelům v centru Prahy by to bylo na místě. A měli byste nebeský klid. Ostatně oba jsme nedávno navštívili největší náměstí světa – náměstí Nebeského klidu v Pekingu.
Interbus byl v Číně na mezinárodním China Outbound Congress. Bylo to třídenní jednání, kde jsme měli již předem domluveny schůzky s potenciálními zákazníky z Číny, kterým jsme nabízeli Českou republiku a samozřejmě i služby Interbusu Praha. Na prohlídku města jsme mnoho času neměli a náměstí Tchien-an-men jsme viděli jen z dálky, protože bylo uzavřené. Konala se tam nějaká vládní party.

Je obrovská škoda, že s tak perspektivním trhem, jako je Čína, nemá Česko přímé letecké spojení, a že se tam čeští cestující musí dostávat přes jiné státy. A co hůře, že čínští byznysmeni a turisté do Česka také.
Souhlasím, a jsem si vědom, že pokud v Číně chceme nabízet své služby (jakékoliv, nejen Interbusu Praha), čelíme dvěma zásadním nevýhodám. Jedna je, že Česko zatím není součástí Schengenské dohody, takže pokud chce čínský obchodník nebo turista do neschengenského státu na více než pět dní, musí si opatřit další vízum, což je dost náročné. Nejen finančně, ale i časově. Obdobnou nevýhodu sice má i Maďarsko, ale to má pouze tuto jednu. Česko má dvě. Tou druhou je, že k nám nevedou přímé lety, zato do Budapešti ano. Takže do Maďarska čínští turisté mohou snáz, a tedy tam i daleko radostněji utrácejí své peníze, a pak si zařídí druhé vízum do států Evropské unie, které jsou v Schengenské dohodě. Naprostá většina čínských turistů a byznysmenů, když si zařídí schengenské vízum a poté, co vidí Řím, Paříž atd. nemá už chuť komplikovat si život dalším vízem, aby mohla jet ještě do Prahy.

Když loni 27. května 2006 paní Livia Klausová slavnostně otvírala naučnou stezku lesem sousedícím s lánským zámkem (viz Všudybyl 7/2006 str. 6–7), zaznamenal jsem na trase Pražský hrad – Lány váš autobus. To je pravidelná linka?
Není. Na to nemáme koncesi. Zajišťujeme však každodenní přepravu dvaceti příslušníků Hradní stráže plus jednoho psa a menáže. Zajišťujeme dopravu posádky, která střeží zámek Lány. Je to pro nás vysoce prestižní záležitost a dělá nám radost, že se společnosti Interbus Praha druhým rokem podařilo vyhrát výběrové řízení.

Jaký byl pro Interbus rok 2006?
Během roku do týmu Interbusu Praha přibyl nový člověk, pan Petr Kučera, který má oslovovat především obchodní klientelu. Nabízet jí naše dopravní služby, popř. i služby ostatní. Zajištění firemních večírků, teambuildingové akce apod.
No a jaký byl loňský rok? Strašně rychle utekl. Ani jsem se nerozkoukal a byl pryč. Nedávno jsme kupovali dárky pod stromeček, a je duben.Uplatňuje se teorie o tom, že když nám bylo pět let, byl pro nás jeden rok velmi dlouhou dobou – jednou pětinou života. Dnes už jen padesátinou. V roce 2006 Interbus Praha pořídil čtyři nové autokary značky Setra a další mikrobusy. Hospodářské výsledky? Ty přibrzdil růst ceny nafty a všeobecný růst nákladů.

No a do toho naše stověžatá ucpaná, rozkopaná, rozdrncaná…
Ano, terénní autobusy 6 × 6 by se v ní náramně osvědčily… Praha je ucpaná a bude hůř. S tím se dá nějak kalkulovat, ale co nás bolí mnohem víc, jsou další a další zákazy vjezdu. Zhoršování dopravní obslužnosti hotelů a restaurací. S nástupem bodového systému už ani nemůžeme po řidičích chtít, aby někam jeli přes zákaz, i když si to partner hodně přeje a garantuje, že za ně uhradí všechny pokuty, které případně dostanou, jen aby nepřišel o klienty a vyšel jim vstříc. Dnes řidič zaplatí nejen pokutu, ale ztratí dva tři body. Několik takovýchto událostí, a přijde o řidičský průkaz. To je pro něj existenční katastrofa.

Co Praha olympijská?
Jsem všemi dvaceti pro. Bylo by to pro českou ekonomiku (nejen pro Prahu) dobré. Jsem přesvědčen, že české olympijské hry by dopadly dobře. Přinesly by peníze nejen z reklamy, vysílacích práv a strmý nárůst zahraničního inkasa díky masivním příjezdům zvědavců před a po hrách a návštěvníků her, ale i hospodářské oživení díky tomu, že značné procento olympijských hostů tvoří investoři a další byznysmeni. Už jen to, že se podá přihláška a Česko bude mezi kandidáty, je dobré pro prosazování značky Česká republika v celosvětové konkurenci, a to je užitečné pro jakoukoliv oblast včetně kultury, školství a vědy. Nejen pro cestovní ruch, byznys – realizaci zboží, ale např. i pro prosazování Čechů a českých zájmů v zahraničí.



www.interbus.cz