Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Interbus Praha, spol. s r.o.,
člen ASTA (American Society of Travel Agents) a ETOA (European Tour Operators
Association) poskytuje své služby v zemích Evropské unie i mimo ni.
V průběhu své šestnáctileté existence si každým rokem upevňuje
postavení jedné z nejprestižnějších dopravních společností
poskytujících mezinárodní osobní přepravu v komfortních autokarech,
minibusech a osobních vozech. Pravidelné technické prohlídky a protokol
TEMPO 100 mu umožňují přepravovat cestující maximální povolenou
rychlostí. Jeho vozový park, přepravované osoby, zavazadla a provoz firmy
jsou pojištěny proti škodám na majetku i na zdraví. Všechny vozy
operující v barvách Interbusu Praha jsou 24 hodin denně ve spojení
s nonstop dispečinkem. Interbus Praha zajišťuje řízení a koordinaci
dopravy u kongresových, incentivních, kulturních nebo sportovních akcí. Ve
všech vozech lze poskytovat občerstvení.
Cestovní agentura
Interbus Praha zajistí v případě požadavku svých klientů a partnerů
vedle dopravy i kompletní aranžmá požadovaných služeb cestovního ruchu.
Pro individuální klientelu (pouze pro smluvní partnery) zajišťuje na
území Čech a Moravy okružní jízdy, dle přání mohou být i vícedenní.
Pro skupinovou klientelu denní i noční okruhy po Praze (včetně Hradu a
historického centra) a jejím okolí, plavby po Vltavě, folklorní večery
s občerstvením v duchu tradiční české kuchyně, výlety na Konopiště,
Karlštejn, Kutnou Horu, Telč, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Český
Krumlov, Hlubokou nad Vltavou, České Budějovice aj. Pro své klienty může
zařídit ubytování ve dvou až pětihvězdičkových hotelích a penzionech,
a to jak pro individuální, tak i skupinovou a studentskou turistiku. Pro
byznys hosty pak ubytování rezidenčního typu. Pro rodiny s dětmi
v zařízeních apartmánového typu. Zajišťuje kvalitní průvodcovské a
asistenční služby i s tematickým zaměřením v ruštině, čínštině,
angličtině, němčině, italštině, francouzštině, španělštině a
dalších jazycích a servis na klíč, jako např.: pobytové a programové
balíčky služeb na přání, asistenční služby, sportovní akce včetně
golfu, cesty za vzděláním apod.
Rozhovor s výkonným ředitelem a spolumajitelem Interbusu Praha
panem Josefem Zvoníčkem jsme tentokrát nezačali dopravou v Česku, ale
v Číně. Pane Zvoníčku, budete přezbrojovat z limuzín, minibusů a
autobusů na rikši? Vzhledem k zahuštění zákazů bránících příjezdům
autokarů se skupinami hostů k hotelům v centru Prahy by to bylo na místě.
A měli byste nebeský klid. Ostatně oba jsme nedávno navštívili
největší náměstí světa – náměstí Nebeského klidu
v Pekingu.
Interbus byl v Číně na mezinárodním China Outbound Congress. Bylo to
třídenní jednání, kde jsme měli již předem domluveny schůzky
s potenciálními zákazníky z Číny, kterým jsme nabízeli Českou
republiku a samozřejmě i služby Interbusu Praha. Na prohlídku města jsme
mnoho času neměli a náměstí Tchien-an-men jsme viděli jen z dálky,
protože bylo uzavřené. Konala se tam nějaká vládní party.
Je obrovská škoda, že s tak perspektivním trhem, jako je Čína,
nemá Česko přímé letecké spojení, a že se tam čeští cestující musí
dostávat přes jiné státy. A co hůře, že čínští byznysmeni a turisté
do Česka také.
Souhlasím, a jsem si vědom, že pokud v Číně chceme nabízet své služby
(jakékoliv, nejen Interbusu Praha), čelíme dvěma zásadním nevýhodám.
Jedna je, že Česko zatím není součástí Schengenské dohody, takže pokud
chce čínský obchodník nebo turista do neschengenského státu na více než
pět dní, musí si opatřit další vízum, což je dost náročné. Nejen
finančně, ale i časově. Obdobnou nevýhodu sice má i Maďarsko, ale to
má pouze tuto jednu. Česko má dvě. Tou druhou je, že k nám nevedou
přímé lety, zato do Budapešti ano. Takže do Maďarska čínští turisté
mohou snáz, a tedy tam i daleko radostněji utrácejí své peníze, a pak si
zařídí druhé vízum do států Evropské unie, které jsou v Schengenské
dohodě. Naprostá většina čínských turistů a byznysmenů, když si
zařídí schengenské vízum a poté, co vidí Řím, Paříž atd. nemá už
chuť komplikovat si život dalším vízem, aby mohla jet ještě
do Prahy.
Když loni 27. května 2006 paní Livia Klausová slavnostně
otvírala naučnou stezku lesem sousedícím s lánským zámkem (viz Všudybyl
7/2006 str. 6–7), zaznamenal jsem na trase Pražský hrad – Lány váš
autobus. To je pravidelná linka?
Není. Na to nemáme koncesi. Zajišťujeme však každodenní přepravu dvaceti
příslušníků Hradní stráže plus jednoho psa a menáže. Zajišťujeme
dopravu posádky, která střeží zámek Lány. Je to pro nás vysoce
prestižní záležitost a dělá nám radost, že se společnosti Interbus
Praha druhým rokem podařilo vyhrát výběrové řízení.
Jaký byl pro Interbus rok 2006?
Během roku do týmu Interbusu Praha přibyl nový člověk, pan Petr Kučera,
který má oslovovat především obchodní klientelu. Nabízet jí naše
dopravní služby, popř. i služby ostatní. Zajištění firemních
večírků, teambuildingové akce apod.
No a jaký byl loňský rok? Strašně rychle utekl. Ani jsem se nerozkoukal a
byl pryč. Nedávno jsme kupovali dárky pod stromeček, a je duben.Uplatňuje
se teorie o tom, že když nám bylo pět let, byl pro nás jeden rok velmi
dlouhou dobou – jednou pětinou života. Dnes už jen padesátinou. V roce
2006 Interbus Praha pořídil čtyři nové autokary značky Setra a další
mikrobusy. Hospodářské výsledky? Ty přibrzdil růst ceny nafty a
všeobecný růst nákladů.
No a do toho naše stověžatá ucpaná, rozkopaná,
rozdrncaná…
Ano, terénní autobusy 6 × 6 by se v ní náramně osvědčily… Praha je
ucpaná a bude hůř. S tím se dá nějak kalkulovat, ale co nás bolí mnohem
víc, jsou další a další zákazy vjezdu. Zhoršování dopravní
obslužnosti hotelů a restaurací. S nástupem bodového systému už ani
nemůžeme po řidičích chtít, aby někam jeli přes zákaz, i když si to
partner hodně přeje a garantuje, že za ně uhradí všechny pokuty, které
případně dostanou, jen aby nepřišel o klienty a vyšel jim vstříc. Dnes
řidič zaplatí nejen pokutu, ale ztratí dva tři body. Několik takovýchto
událostí, a přijde o řidičský průkaz. To je pro něj existenční
katastrofa.
Co Praha olympijská?
Jsem všemi dvaceti pro. Bylo by to pro českou ekonomiku (nejen pro Prahu)
dobré. Jsem přesvědčen, že české olympijské hry by dopadly dobře.
Přinesly by peníze nejen z reklamy, vysílacích práv a strmý nárůst
zahraničního inkasa díky masivním příjezdům zvědavců před a po hrách
a návštěvníků her, ale i hospodářské oživení díky tomu, že značné
procento olympijských hostů tvoří investoři a další byznysmeni. Už jen
to, že se podá přihláška a Česko bude mezi kandidáty, je dobré pro
prosazování značky Česká republika v celosvětové konkurenci, a to je
užitečné pro jakoukoliv oblast včetně kultury, školství a vědy. Nejen
pro cestovní ruch, byznys – realizaci zboží, ale např. i pro
prosazování Čechů a českých zájmů v zahraničí.