Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Hotelové doplňky
- významný argument s vysokou vypovídací hodnotou a propagačním účinkem

Inteco Eurotrend je tradiční českou firmou, která úspěšně působí v oblasti hotelových doplňků a potřeb pro hosty. Nabízí hotelovou kosmetiku, toaletní potřeby, restaurační doplňky a potřeby pro provoz, hotelovou a gastro polygrafii a hotelový textil. Majitelů firmy Inteco Eurotrend Evy a Petra Procházkových jsem se zeptal, co je klíčem k úspěchu počtem lidí nevelké české firmy v konkurenci zahraničních společností a mezinárodních řetězců.
Seriózní obeznámení se se situací na obou stranách konkurenčního „bojiště“. Důvěrné znalosti domácího prostředí a aktuální přehled o situaci venku, v jejímž rámci kooperujeme. Řada tzv. velkých firem (a netýká se to pouze našeho oboru) když ne přímo podceňuje schopnosti a znalosti našinců, tak je nedoceňuje. Volí taktiku biblického Goliáše – uspět převahou většího. Nezřídka se pak snaží v Česku uplatnit to, s čím se již na své domácí trhy neodvažují. Samozřejmě, ne každá zahraniční konkurence upřednostňuje sílu před kvalitou. Trvale proto musíme prokazovat, že jsme kvalitou a cenou zboží srovnatelní a zároveň podstatně lepší ve vztahové oblasti a v servisu. Naše firma může nabídnout ucelenost hotelových doplňků tak, aby umocňovaly atmosféru hotelu a tvořily kompletní soubor vkusných a praktických věcí. U řady klientů jsme sice vázáni manuály řetězců, ale i u nich zpravidla bývá prostor pro nové nápady. Jsou hotely, pro něž vytváříme kompletní sestavu doplňků, včetně začlenění loga, spolu s věcmi, jako jsou například koupelnové doplňky (kosmetické sety, dávkovače, odličovací tampony, sprchovací čepice, hřebeny, koupelnové pantofle, župany); pokojové doplňky (kartáče na oděv a obuv, polische, obouvací lžíce, minišitíčka, saky na prádlo, visačky, víčka a celofánové sáčky na sklo, kompletní informační servis pro hosta). Zkrátka veškerý sortiment, který hotel potřebuje. Svým obchodním partnerům garantujeme spolehlivost služeb, serióznost a podnikatelskou etiku. Tj. včasné dodávky kvalitativně i cenově shodné s nabídkou, dohodou a odsouhlasenými referenčními vzorky.

Česko je půldruhého roku součástí Evropské unie. Zato vaše firma? Ta už je desetkrát tak dlouho Eurotrendem. Proč?
Inteco Eurotrend opravdu vznikl v roce 1990 a se slovem „eurotrend“ v názvu firmy jsme v republice zřejmě tenkrát byli jedni z prvních. Název jsme použili jako výraz svých snah včlenit se do západoevropských a světových trendů. Vůbec jsme tehdy netušili, že se Evropská unie tak rychle rozšíří. Dnes už má „euro“ v názvu skoro každý. Jako Eurotrend jsme ale zavedení a nechceme značku měnit. Nicméně to, že jsme někdy spojováni s Evropskou unií, může být i určitým handicapem . Mezi našimi klienty jsou totiž lidé, kteří jsou jejími příznivci, i ti, kteří jsou euroskeptiky. Já osobně jsem v tomto směru dvojího názoru. Jsem příznivcem z důvodu uvolnění trhu. Toho, že se v rámci Evropské unie dá obchodovat bez problému se všemi členskými státy. Co mi vadí, to jsou vstupy zahraničních firem, jež k nám přicházejí s ne moc kvalitním sortimentem zboží a díky tomu konkurují cenami. Ochrana českého trhu před nekvalitou nefunguje. A co rovněž nefunguje, je hájení společného evropského trhu. Domníval jsme se, že Evropská unie bude protiváhou Spojeným státům americkým a hlavně dálně východním uskupením, která exportují lacinou práci. Podpora českého středního stavu, a to i prostřednictvím podpory domácích výrobků, což je běžné např. v Rakousku nebo Německu, rovněž nefunguje.

Jaké jsou vaše poznatky o situaci v aktivním cestovním ruchu v České republice a jaké jsou trendy ve vašem oboru?
V našem byznysu, jež je s incomingem úzce spjat, se velmi pozitivně projevují investice do hotelového průmyslu. A netýkají se pouze hlavního města České republiky. Incoming má vzestupnou tendenci na celém našem území. Výraznou měrou se na tom podílí podnikatelská sféra a její oborové asociace, jako např. Národní federace hotelů a restaurací ČR.
Co se týče hotelových doplňků, ty jsou souborem neustále se obměňujících věcí. Každý rozumný hoteliér či restauratér jejich prostřednictvím odhaluje tvář a prestiž svého podniku. Opakovaný host tak i díky nim vnímá, zda jeho hotel či restaurant na sobě pozitivně pracuje. Řadu doplňků si hosté odnášejí jako suvenýry. Právě tato forma propagace bývá velmi účinnou reklamou a způsobem šíření referencí. Současný trend v hotelových doplňcích tkví v jednoduchém, lehkém, čistém designu. V této oblasti spolupracujeme i s Vysokou školou hotelovou v Praze 8. Instalovali jsme tam stálou expozici našich výrobků s informačními materiály. Průběžně ji aktualizujeme, aby studenti měli možnost konfrontace s aktuálními trendy. Novinkou je např. trend kovových uzávěrů flakonů. Hliníkový uzávěr je dnes hitem. Trendy se projevují zejména v lehčích designech a v jednodušších geometrických tvarech.
Co se týče trendů, které nám vadí, patří mezi ně „umělá identita“ některých podniků. Kvalita se totiž pozná podle detailů. U nedotažených věcí to klient zpravidla vnímá, jako že dotyčný podnik cosi předstírá nebo zastírá. Že je bez tváře, není svůj, že to není doopravdy. Abychom byli konkrétnější. V restauraci či hotelu prodávají veškeré věci. Ať už to jsou restaurační doplňky od rozetky přes pokojový set až po poslední informativní lísteček na recepci. Vše by mělo mít jednotný charakter a sdělovat hostovi: toto je hotel či restaurant ten a ten. Bohužel, i u podniků tzv. vyšší kategorie se lze někdy setkat s nadužíváním reklamních předmětů s logy dodavatelů. To v myslích hostů může vyvolávat smíšené pocity, někdy až takové, že jsou „na druhé koleji“. Že středobodem zájmu restaurace či hotelu není host, péče o něj a tím pádem i jeho přízeň, ale přízeň a zájmy sponzorů.

Uvažujete o členství v Národní federaci hotelů a restaurací České republiky?
Ano, uvažujeme, protože je třeba, aby i v Česku fungovala silná profesní organizace, schopná hájit zájmy hotelového průmyslu a pohostinství. Tedy i zájmy nás, kteří sice nejsme hoteliéry ani hospodskými, avšak s touto oblastí úzce souvisíme. Bude-li se dařit českým restauracím a hotelům, bude dost práce i pro nás, jejich dodavatelské firmy.



www.eup.cz