Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































HOLIDAYS Czech Airlines

Se členem představenstva a výkonným ředitelem pro obchod a marketing letecké společnosti HOLIDAYS Czech Airlines, a.s. Alešem Brixem se potkáváme 20. června 2012. Náš hovor jsem zahájil vzpomínkou na obojživelné dopravní letadlo Československých aerolinií, jehož miniaturu mají v Mariánských Lázních v parku Boheminium.
Pane řediteli, Saro Cloud létalo sezónní linku Praha – Brno – Záhřeb – Sušak (do dnešní Rijeky). Startovalo z letiště v Praze Ruzyni na zatahovacím podvozku a v cíli sedalo na vodní hladinu. Bylo jedním z prvních dopravních letadel, kterým Čechoslováci létali na letní dovolené k moři. Pasažéry HOLIDAYS Czech Airlines jsou generace jejich následovníků. Také jste schopni s nimi přistát na vodě?
Naše posádky jsou cvičeny na zvládání celé řady nestandardních situací, ale přeji si, aby se to nikdy nemuselo stát. S uznáním se pokaždé dívám na záznam, jak v lednu 2009 kapitán Chesley Sullenberger po střetu s hejnem hus perfektně nouzově přistál s velkým dopravním letadlem na hladině řeky Hudson.

Od roku 2012 jste samostatnou firmou, která už není dceřinou společností Českých aerolinií.
Je to tak, náš vztah je nyní sesterský. To souvisí se začleněním obou našich společností do Českého aeroholdingu, České aerolinie tam prozatím vstupují jako poslední. Zvykáme si, že se na trhu musíme postarat sami o sebe. Se vším všudy. To se týká jak prodejů, tak samotného provozu. V naší firmě, která vznikla z organizační jednotky Českých aerolinií Chartery, se vytvořila parta lidí, kteří jsou s to dostat naši společnost o hodně dál. Lidé, to je nejvýraznější kapitál naší firmy. Byť je naším vlastníkem stát, fungujeme na stejných principech jako úspěšné privátní společnosti. Pro nás jsou důležité věci, které zajímají klienty. Plníme je takovým způsobem, v takových termínech a s takovým nasazením, aby se svými zájezdy, popř. s jiným posláním, uspěli. Za rok a něco, co v této společnosti pracuji, mám dobrý pocit z toho, co se děje v souvislosti s vytvářením Českého aeroholdingu. Práce, kterou lidé v jeho dceřiných společnostech odvádějí, je smysluplná. Má dlouhodobě pomoci zajistit stabilitu letecké dopravy a celého odvětví v České republice.

Co konkurence?
Je dobré se od konkurence učit. Jsem zastáncem toho, že člověk by se měl koncentrovat především na své výkony a respektovat konkurenci. Inspirovat se tím, v čem je dobrá, a vyvarovat se jejích chyb. Těžíme z toho, že máme skvělé stroje – Airbus A320 patřící k nejbezpečnějším typům letadel – výborně vycvičené a vstřícné posádky, vynikající piloty, kvalitní zázemí v ostatních sesterských firmách Českého aeroholdingu. Tedy že létáme maximálně komfortně a bezpečně.

Do jakých destinací pro své klienty létáte?
Především do Středomoří – Řecka, Tuniska, Maroka a Egypta. V souvislosti s obnovením spolupráce s cestovní kanceláří EXIM tours je daleko širší pole na realizaci zájezdů právě do Egypta. Máme velmi silného partnera na Tunisko – Blue Style. Létáme i do dalších klasických dovolenkových destinací – Bulharska, Turecka a Černé Hory, které fungují velmi dobře. Před několika hodinami nám odletěla naše letní linka na Island do Keflavíku. V současné době na Islandu máme bázi několika letadel a operujeme pro partnerskou islandskou společnost Island Express.
Svá letadla se snažíme maximálně využívat. Jejich kapacitu prodáváme buď celou, nebo nabízíme dílčí bloky sedaček. Velmi výraznou roli v našem podnikání, kromě klasických charterových šňůr, hrají i takzvané ad hoc lety. Rovněž i z tohoto pohledu jsme se stali velmi vyhledávanou společností. Letiště Praha má dobrou geografickou polohu. Ta nás předurčuje k tomu, že si nás v rámci Evropy opakovaně najímají i vysoce renomovaní zákazníci. Mohu jmenovat Nike, Českou hokejovou reprezentaci, kardinála Duku s doprovodem, saúdskoarabského prince aj. Před nedávnem jsme na oficiální státní návštěvu Česka přivezli islandského prezidenta s chotí.

Co je vaším přáním do budoucna?
Aby místo všeobecně zvráceného tlaku na cenu nastala daleko větší ochota prověřovat, co za své peníze kupuji, a ocenit bezpečnost, kvalitu, vstřícnost a včasnost všech služeb. To je podle mne zejména v leteckém byznysu velmi důležité. Je to vysoce odpovědné podnikání.