Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































GO a Regiontour rekordní

Letošní veletrhy cestovního ruchu GO a Regiontour byly opět příjemným zahájením nového roku. Veletrhy Brno, akciová společnost, se opět představily v nejlepším světle. Odměnou jim bylo několik rekordů. Čistá výstavní plocha se zvětšila o cca 6 % na celkových 9227 m2. Veletrhů se zúčastnily všechny kraje Česka a mezi vystavovateli na veletrhu GO zřejmě byly všechny z našich uznávaných velkých cestovních kanceláří. Veletrhů se zúčastnilo 1075 vystavovatelů. Ze zahraničí přijela pětina všech vystavovatelů a téměř 900 odborných návštěvníků. Nejen první dva dny, ale i v sobotu a neděli byla vysoká návštěvnost. Veletrh GO byl ve znamení rozšíření účasti zahraničních centrál cestovního ruchu. Poprvé se představily centrály z Maroka, Rumunska nebo Švýcarska. Premiéru také měla expozice italského regionu Friulia-Venezia Giulia, kterou osobně navštívil prezident provincie Gorizia Giorgio Brandolino.

Ohlasy zahraničních touroperátorů
Zásluhou akce Meeting Point, která zprostředkovala jednání s českými subjekty incomingové turistiky, do Brna přijelo na sto touroperátorů z celé Evropy. Během dvoudenního pobytu si v doprovodu tlumočníků a průvodců prohlédli expozice veletrhu i některé konkrétní turistické cíle.
„Návštěva brněnského veletrhu pro mě byla velmi užitečná k získání informací o Brně, Moravě a dalších místech České republiky i Slovenska. Vozím do Evropy skupiny hudbymilovných Američanů, kteří se vždycky zajímají o Prahu, ale nyní jim chci představit také trochu méně známé oblasti, jako jsou jižní Morava a jižní Čechy.“
Matthew E. Grocutt – Music & Travel Tour Consultancy

„Meeting Point byl dobrou přípravou na skupinové cestování, shromáždil jsem řadu materiálů, nápadů i kontaktů pro příští rok. Mám již představu o zájezdech do českých a moravských regionů, konkrétně například do hor směrem k polským hranicím, do historických měst v Čechách i na Moravě a pak do oblasti přiléhající k hranicím Saska.“ Wolf Schieber – Special Tours Stuttgarter Wochenblatt Kulturfahrten

„Účastníci naší třináctičlenné skupiny rakouských touroperátorů byli velmi překvapeni velikostí a šíří turistických možností v Česku a z Brna si odvážejí spoustu nových kontaktů.“ Elisabeth Zöckl – organizátorka rakouské výpravy 

Dobrá podpora rozvoje regionů
Vysokou prestiž obou veletrhů potvrdila přítomnost řady V.I.P. hostů, osobností české politiky v čele s místopředsedkyní Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Miroslavou Němcovou. Za účasti jedenácti krajských hejtmanů se na veletrhu Regiontour poprvé uskutečnil „Hejtmanský den“. Samozřejmostí byla účast vrcholných představitelů oborových asociací cestovního ruchu. Nechyběli ani hosté z oblasti umění, z nichž je možné jmenovat herce Bolka Polívku.

„Když porovnám letošní Regiontour s loňským, došlo k velmi významným změnám k lepšímu. Za hlavní považuji, že sem za prostředky akciové společnosti Veletrhy Brno přijelo asi o sto touroperátorů více, čímž byl významně posílen komerční charakter veletrhu.“ Stanislav Juránek – hejtman Jihomoravského kraje

„Regiontour slouží prezentaci regionů, a jak jinak než prezentací regionů dokážeme do České republiky dostat turisty. Jsem přesvědčen, že je to dobrá podpora jak rozvoje regionů, tak incomingové turistiky, a také proto jsem tady.“ Pavel Němec – ministr pro místní rozvoj

„Expozice krajů, mikroregionů, měst i dalších vystavovatelů mne v pozitivním smyslu velmi překvapily. Kraje si za poměrně krátkou dobu své existence dokázaly vypracovat kvalitní koncepce rozvoje cestovního ruchu i konkrétní plány na jejich realizaci. Z prezentací i propagačních materiálů je vidět, že cestovnímu ruchu přikládají velký význam a jejich snaha přilákat návštěvníky je úspěšná. Zúčastnil jsem se také několika konferencí a seminářů, které pokládám za velmi přínosné. Scházejí se tu odborníci působící v různých oblastech cestovního ruchu a doprovodný program je výbornou platformou pro diskusi o plánech na příští roky.“ David Gladiš – ředitel České centrály cestovního ruchu

Doprovodných akcí přibylo
K nejdůležitějším událostem tradičně patřily soutěže „Region Regina“ a „Profi GO“, konference, tentokrát na téma „Aktuální otázky rozvoje cestovního ruchu“, pořádaná Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, semináře věnované problematice muzeí a galerií, několik seminářů o turistice a cykloturistice. Objevila se i nová témata pro rozvoj cestovního ruchu v regionech – např. vinařská nebo venkovská turistika.
Milovníci dobrodružství a exotických zemí si přišli na své na tradičním festivalu filmů, fotografií a knih o cestování GO Kamera 2003. Takřka nepřetržitého čtyřdenního proudu přednášek, projekcí a besed se zajímavými osobnostmi se zúčastnilo více než tři tisíce návštěvníků z celé republiky i Slovenska. Atraktivní program nabídla také výstava foto a videotechniky Expocamera a premiérová expozice Brněnské hotely, která fungovala jako opravdová hudební kavárna s řadou kulturních vystoupení.

Devadesát procent příští rok
Zajímavé výsledky přinesly průzkumy mezi návštěvníky a vystavovateli. Přijelo podstatně více zahraničních odborných návštěvníků. Registrováno jich bylo 865 z 22 zemí. Nejvíce jich přijelo ze Slovenska, Chorvatska, Polska, Rakouska, Itálie, Bulharska, Německa, Maďarska, Řecka a Španělska.
Mezi ekonomicky aktivními návštěvníky veletrhů GO a Regiontour 2003 bylo téměř 60 % odborných. Podíl návštěvníků rozhodujících nebo spolurozhodujících o investicích a nákupech pak činil 58 %. Naprosto shodně u obou veletrhů GO i Regiontouru více než 60 % návštěvníků očekává, že jejich význam poroste. V obou případech je také celých 95 % dotázaných doporučí svým obchodním partnerům, kolegům a známým.
Vystavovatelé byli spokojeni především s navázanými kontakty. Více než 86 % vystavovatelů se domnívá, že účast na veletrzích byla úspěšná a přinesla jim naplnění jejich marketingových cílů. Téměř 90 % vystavovatelů se proto hodlá účastnit také příštího ročníku.

Příští ročník veletrhů GO a Regiontour se koná v termínu 8. – 11. ledna 2004.





www.bvv.cz