
Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Atout
France, francouzská agentura pro podporu cestovního ruchu, pořádala
11. dubna 2013 konferenci s názvem Focus on France, zaměřenou na novinky
v oblasti francouzského cestovního ruchu, a to nejen pro rok 2013, ale
s vyhlídkou do let příštích. Za Atout France se akce zúčastnila Corinne
Foulquier, ředitelka pro Rakousko a střední Evropu, a Tereza Wicherková,
zástupkyně pro Česko a Slovensko. Vystoupili na ní představitelé
francouzských regionů a destinačních managementů, např. lyžařských
středisek Val Thorens a Les Ménuires, francouzské Riviéry – Côte d'Azur,
měst Nice a Mentonu, burgundského Mâconu, Da Vinciho zámečku Clos Lucé na
Loiře či zámořského Réunionu. Slovo dostali také představitelé Air
France. Atout France informovala o horkých novinkách, které považuje za
stěžejní z hlediska české klientely. Patří k nim především obnovená
linka Českých aerolinií do Nice, od které si francouzští i čeští
touroperátoři hodně slibují. Řečníci vyzdvihli i úspěšnou kampaň
posledních šesti měsíců, propagující v Česku dvanáct alpských
středisek (www.francie-hory.cz). Vedle
těchto informací zaznělo upozornění na významné projekty: Marseille
evropským hlavním městem kultury pro rok 2013 (spolu s Košicemi), letošní
850. výročí od položení základního kamene pařížské katedrály
Notre-Dame, přípravy na 70. výročí vylodění spojenců v Normandii
(2014) či mistrovství Evropy ve fotbale v roce 2016. Výčet by mohl
samozřejmě pokračovat, neboť každý francouzský region má co nabídnout.
A to je důvod, proč do Francie každoročně směřuje něco přes
jedenaosmdesát miliónů turistů, přičemž jen oblast MICE industry
každoročně zaznamená víc než šest tisíc akcí.
V souvislosti s hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu
jsem se zeptal Michala Žabokrtského, jednatele společnosti Davantage, na
jejich spolupráci s Atout France.
Je velmi přínosná. Informují nás o novinkách, kterými pak obohacujeme
své programy. Zvou nás na workshopy a pracovní cesty, kde se seznamujeme se
zástupci regionů, hoteliéry, lokálními incomingovými a incentivními
agenturami. V souvislosti s oborem meetings, incentives, conventions &
exhibitions (MICE) musím podotknout, že zájem o Francii neopadá. Francie je
zemí bohatou na události, nabízející nepřeberné zážitky. Odehrává se
tam obrovské množství kongresů a veletrhů, kterých se účastní také
řada českých expertů a firem. V Davantage jsme letos zaznamenali nárůst
poptávky na zajištění firemních seminářů ve Francii. Nejedná se jen
o Paříž, ale i Lyon, Marseille a Toulouse. Značný úspěch mají
incentivní projekty, často směřující na jih země. Jeden z originálních
motivačních programů jsme nazvali „Like a Jet-Setter“. V jeho rámci
mohou objednatelé dát svým obchodním partnerům či klientům vychutnat
pobyt na Riviéře s přídechem luxusu a provensálských tradic: transfery
helikoptérou, ubytování v Cannes v legendárním hotelovém paláci
Carlton, večeře s francouzskou hereckou hvězdou, turnaj v pétanque přímo
na Place des Lices v Saint-Tropez, závody na plachetnicích… S incentivami
směřujeme i do dalších částí Francie. Třeba do Normandie, kde
historický program s tématikou Dne D kombinujeme s kulinářskými
zážitky, jež department Calvados skýtá. V záloze máme i mnoho dalších
nápadů. Do budoucna bychom rádi nabídli i návštěvy v Česku méně
známých, a přesto neobyčejně zajímavých koutů Francie, které turistům
většinou zůstávají utajeny, ale nám, kteří jsme v zemi galského
kohouta strávili velkou část života, přirostly k srdci.