Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Silvia Ferrari, nositelka slavného jména, je praneteří Enzo Ferrariho,
zakladatele proslulé značky sportovních automobilů. Společně s Vincem
Vezzalim, bývalým jezdcem formule 3000, jehož otec byl dvanáct let
technickým šéfem F-1 (týmu mechaniků Ferrari), vlastní agenturu PROMO.TGC
s.r.l. (Promo T.G.C. Advertising & Media). Vince je vynikajícím
výtvarníkem a Silvia organizátorkou a produkční. Jejich agentura sídlí
v Maranellu poblíž výrobního závodu Ferrari. Na základě dlouhodobé
smlouvy dělá pro továrnu Ferrari grafiku, návrhy designu, výroční
zprávy, kalendáře, katalogy apod. Produkuje plakáty na závody
F-1 v Imole, na tematické výstavy ve vlastním muzeu Ferrari v Maranellu,
pro Ferrari Club International aj. Výtvarně i produkčně spolupracuje
s Luciano Pavarottim. Silvia Ferrari kromě toho již čtrnáct let
spolupracuje s RAI-1 (Radio Italia), momentálně na programu „Torno
sabato“, který uvádí top modelka a vicemiss České republiky 1998 Alena
Šeredová. Vyrábí videoklipy pro MTV, dělá manažerku různým hudebním
kapelám, marketing prvoligovému volejbalovému mužstvu mužů – Peruggia,
kde hraje český reprezentant Pavel Lébl.
Se Silvií Ferrari se potkáváme na mé narozeniny v pondělí
29. března v hotelu Inter.Continental Praha. Koncem března v Praze
organizovala incentivní party pro nejlepší evropské partnery firmy Vodafone,
sponzora závodní stáje vozů Ferrari F-1. Silvie, jak se ti k nám
cestovalo?
Než odpovím na otázku, ráda bych pochválila vysokou kvalitu tvého
časopisu, a zvláště grafiky. Českým textům sice nerozumím, ale protože
už řadu let podnikám ve stejné branži jako ty, dovedu to ocenit. Mám ráda
hezké a do detailů dotahované věci. Tvůj časopis na mne působí
příjemně a profesionálně. Co se cesty týče, o mně se ví, že ráda
cestuji, a to všemi prostředky. Do Prahy jsem přiletěla Českými
aeroliniemi. S jejich službami jsem byla velmi spokojena.
Jak se těšíš na dobu, kdy Česko bude v Evropské unii?
Jsem ráda, že odpadnou formality při překračování státních hranic.
Strach mám jedině z toho, aby u vás nenastalo to, co v Itálii, kdy se
s nástupem eura o polovinu zvedly ceny. Přechod na euro sice ani tak
nepoznamenal střední vrstvy, zato se velmi negativně podepsal na životní
úrovni lidí nižších sociálních vrstev. Dodnes se s tím nedokázali
vyrovnat, a už jsou to tři roky. Nerada bych, aby to u vás dopadlo obdobně.
Z toho, co jsem viděla v Praze a okolí, je zřejmé, že jste dobře
nastartováni. Budete však s přeměnami pokračovat dál stejným tempem? Ale
abych byla spravedlivá, už před nástupem eura začalo v Itálii docházet
k hospodářskému útlumu. Možná jste lépe nastartováni, než jsme byli
my. Přeji vám, abyste to zvládli co nejlépe.
Naposledy jsi byla v Česku v roce 1997. Jak se podle tebe Česko za
oněch sedm let změnilo?
Obrovsky. V barevnosti, ve struktuře. Předtím jsem u vás byla v roce
1992, a v roce 1997 jsem zaregistrovala, že se tu oproti roku 1992 něco
změnilo. Mezi rokem 1997 a 2004 však došlo ke změnám radikálním.
Opravené domy, nové obchody, infrastruktura. Diametrálně se zlepšily
služby v pohostinství a hotelnictví. Spousty barů a restaurací. Praha je
teď srovnatelná s Vídní, s metropolemi v Německu či Francii. Nevím,
jak je to u vás po ekonomické stránce. Jakou máte životní úroveň, ale
působí to na mne velkolepě. Nádhera.
Jste nositelkou slavného jména Ferrari. Jaký je váš vztah
k automobilům a vozům Ferrari?
To jméno mi dělá moc dobře. Jsem hrdá na to, že jsem pokračovatelkou
dynastie. Je pravdou, že se na mne, jako na Sylvii Ferrari, lidé dívají
jinak. Jméno Ferrari se snažím prosazovat i ve společenské oblasti, mj.
jako členka elitního klubu Ferrari. Společně s jeho členy usilujeme, aby
jméno Ferrari ještě více pronikalo do světa. A v běžném životě?
Když s takovým jménem žijete v Maranellu, nepřijde vám to jako něco
výjimečného.
Co se týče výroby vozů značky Ferrari, tak tu již před zhruba padesáti
lety převzal koncern Fiat.
Auta řídím strašně ráda, ale podle mne jsou Ferrari auty pouze pro muže.
Můj otec má dvě. Nemám sice vůz Ferrari, ale obdobně jako jejich
pravověrní majitelé, pokud to jde, tankuji na čerpacích stanicích Shell.
Bezesporu nejen proto, že se jmenuji Ferrari. Mé BMW je diesel, a v zimě na
naftu Diesel Extra šlape daleko lépe. A to je pravda.
V letech 1992 a 1997 byla Promo T.G.C. Advertising & Media
spoluorganizátorem dvou „tajných závodů“ s názvem Cannonball, jež
vyvrcholily na českém území.
V devadesátém druhém roce závod vedl z Maranella přes Vídeň do
Bratislavy, Brna, Jihlavy a Prahy. Zúčastnilo se jej pětadvacet vozů Ferrari
řízených členy Ferrari Club International a dvěma závodníky formule
3000. Vlastní závod končil na československo-rakouské hranici. Odtud
následoval přejezd do Brna a ubytování v hotelu Voroněž. Následující
den jsme auta vystavovali na brněnském velodromu. Potom následoval přejezd
do Jihlavy, kde se sešlo kolem dvou tisíc diváků. Odtud jsme odjeli do
Prahy, kde jsme pobyli dva dny. Jedním z hlavních bodů programu byl
propagační průjezd vaším hlavním městem s vyhlášením vítězů za
účasti ministra Jiřího Dienstbiera na Staroměstském náměstí, kde
koncertovala italská skupina „The Shouting“. Bydleli jsme v Parkhotelu.
Závod byl mediálně hodně sledován. Za českou stranu závod organizovalo
studio KÁ, majitelky Zuzany Kučerové a Jiří Kučera.
V devadesátém sedmém organizaci za českou stranu zajišťoval opět pan
Jiří Kučera, tentokrát společně s panem Radimem Hulejou. Závod vedl
z Maranella přes Innsbruck do Prahy, kde byl cíl před hotelem Forum,
v němž jsme byli ubytováni. Závod byl odstartován prostřednictvím
mobilních telefonů. Jeho účastníci vyjížděli v pětiminutových
intervalech. Těsně před startem jim byl předán itinerář na magnetofonové
kazetě a mapa. Rozhodčím byl profesionál z AMTK. Závod byl uspořádán
u příležitosti Autoshow 97. Naše Ferrari byly tři dny vystaveny
v samostatném pavilonu na Výstavišti Praha, kde je vidělo přes pětadvacet
tisíc diváků. Pro účastníky závodů byl na každý den připraven
program. I tento podnik poutal vysokou pozornost hromadných sdělovacích
prostředků. Přes Pražskou informační službu se nám sešlo více než
dvě stě třicet výstřižků z novin a časopisů včetně Playboye, Blesku,
všech hlavních automobilových a sportovních časopisů. Česká televize
realizovala tři přímé vstupy. Byli jsme v jejím pořadu " Dobré ráno".
Realizovala i reportáž z dojezdu a zpovídala Nina Schiatarelliho –
jezdce F1. Patnáctiminutovou reportáž o nás vysílala i televize Prima.
Figurovali jsme ve zpravodajství všech televizí. Cannonball s výjimečnou
koncentrací vozů Ferrari a osobností v rámci své propagace využili naši
tehdejší partneři, jež se podíleli na realizaci závodu, společnosti:
Shell, Marlboro (Philip Morris ČR a.s.), Secar, HP-exclusiv, Hotel Forum,
In-Time a Autoshow Praha, Casino Praha, Karlovarský porcelán, Eurotel aj.
Kdo tvoří závodní skupinu Cannonballu?
Známí a úspěšní podnikatelé, obchodníci, např. architekti, lékaři,
hoteliéři, zpěváci, žurnalisté a za výrobce vozů Ferrari vždy aspoň
jeden jezdec formule 3000 či jiného okruhového závodu. Vzhledem
k mezinárodnímu charakteru Ferrari Clubu International nejsou jeho
účastníky pouze Italové, ale také Švýcaři a Němci. V příštím roce
bych tuto akci opět ráda realizovala s dojezdem v Česku. Změny u vás
jsou tak markantní, že bych je chtěla ukázat členům našeho klubu.
Ostatně, jednou bych chtěla mít v Praze malý byt, nejlépe někde
u Staroměstského orloje. Ráda bych důkladně procestovala vaši zemi,
navštívila Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Telč či Český Krumlov. Také
proto se těším na Cannonball 2005.