
Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
1. dubna 2009 od 19 hodin se v Rytířském sále Best Western Hotelu Kampa při příležitosti oslav 417. výročí narození Jana Amose Komenského uskutečnila party Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch, jejímiž spolupořadateli byly BCD Travel Czech Republic s.r.o., EuroAgentur Hotels & Travel a.s. a Časopis lidí a o lidech v cestovním ruchu VŠUDYBYL.
Posláním Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch je usilovat
o zrovnoprávnění odvětví cestovního ruchu s dalšími v Česku
uznávanými obory zahraničního obchodu. Zástupci exportního klubu si
uvědomují, že předpokladem úspěchu je komunikace. Většina odvětví,
nejen hospodářských, ale i školství, kultury a sportu, se podílí na
budování jména České republiky, na její oblíbenosti, a tím i na
výkonnosti jejího odvětví cestovního ruchu. Cestovní ruch je největším
zaměstnavatelem v Evropské unii. Je nejen zdrojem obrovského množství
přímých i nepřímých pracovních míst a strategických příjmů
národních ekonomik (v Česku to je přes 100 mld. Kč zahraničního inkasa
ročně), ale také (zpravidla pozitivně) formuje postoj návštěvníků dané
země, tj. i investorů z jiných hospodářských odvětví, k ní samotné.
V čem je Exportní klub Ligy pro cestovní ruch oproti asociacím hájícím
zájmy cestovního ruchu jiný? „Velká většina z nich je platformou, na
níž lidé přesvědčení o významu cestovního ruchu přesvědčují
obdobně přesvědčené lidi o jeho užitečnosti. A také to je, spolu
s mnoha dalšími příčinami, faktorem výrazně posilujícím pocit, že
cestovní ruch je věcí pouze lidí, kteří v něm pracují a podnikají,“
vysvětluje prezident Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch Dr. Jaromír
Kainc. Povědomí, že cestovní ruch je oblastí zahraničního obchodu a
hospodářským odvětvím generujícím desítky miliard korun zahraničního
inkasa ročně, je v Česku mizivé. Česká republika, coby turistická
destinace, však zhodnocuje pouze zlomek svého potenciálu a generuje zhruba
jen desetinu možného zahraničního inkasa z cestovního ruchu. „Proto je
cílem Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch emancipovat cestovní ruch jako
hospodářské odvětví a usilovat o to, aby byl nejširší veřejností
vnímán jako exportně orientovaná oblast podnikání. Iniciovat společenskou
poptávku po posilování mezinárodní prestiže České republiky, protože ta
je základem pro směřování zahraničního inkasa do české ekonomiky,“
uvedl také ve své řeči prezident Exportního klubu Ligy pro
cestovní ruch.
Setkání Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch slouží k tomu, aby
tyto myšlenky šířila mezi lidmi, kteří pracují a podnikají v jiných
oborech a hospodářských odvětvích. Tak tomu bylo i při jeho poslední
party v Rytířském sále Best Western Hotelu Kampa při příležitosti
417. výročí narození Jana Amose Komenského. Ten si byl vědom role
srozumitelné komunikace (viz „Škola hrou“) a nebál se pokrokových
rozhodnutí. Věděl, že silné osobnosti a jejich vzájemná spolupráce,
touha po nastolení pořádku jsou klíčem k úspěchu. S touto ideou se
Exportní klub Ligy pro cestovní ruch ztotožňuje. Večírek proběhl
v příjemné atmosféře hotelu Best Western Kampa, spousta vynikajícího
jídla a pití utvrzovaly v dalším českém výsostném a oceňovaném
atributu, protože dobré jídlo a pití k České republice patří stejně
jako dvouocasý lev. Podávala se vína Templářských sklepů Čejkovice,
Vinařství Petr Skoupil, Víno SD – Dalibor Salivar, pivo z pivovaru
Poutník Pelhřimov, nealko a energetické nápoje z produkce Aquita group a
káva Dallmayr. Partnery vynikajícího cateringu EuroAgentur Hotels &
Travel byly se svou zvěřinou a kaviárem Lesy Hluboká nad Vltavou a
společnost Vitana. Účastníci party se dobře bavili a současně naplňovali
poslání akce, osobními vazbami posilovat společenskou poptávku po tom, aby
hospodářské odvětví cestovního ruchu v daleko větší míře
přinášelo prospěch české ekonomice a nejširším vrstvám
obyvatel Česka.
K současné situaci předseda představenstva hostitelské společnosti
EuroAgentur Hotels & Travel a.s. a prezident Asociace cestovních
kanceláří České republiky pan Viliam Sivek uvedl: „Strach ochromil tok
peněz. Všichni vyčkávají, co bude, a byznys (nejen odvětví cestovního
ruchu) chřadne.“ Jako příklad léčby pak uvedl návrh Asociace cestovních
kanceláří České republiky, který zahrnuje jak cílenou inzerci v inflight
materiálech zahraničních leteckých společností v rámci kampaně „10
důvodů proč navštívit ČR“, tak reklamní spoty a ekonomickou podporu
tuzemským incomingovým firmám.
Úspěšným vzorem může být společnosti BCD Travel Czech Republic, jejíž
generální ředitel Marko Vidic byl spoluorganizátorem setkání. „Neustále
se držíme v první trojici agentur světa, jež se zabývají
zajišťováním služebních cest. Naší specializací není pouze prodej
letenek, ale poskytování komplexních služeb business travel.“
Připravily Barbora Mičková a Jaroslava Timková.