Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
První vydání Všudybylu, i to z roku 2007 v rámci
fotoreportáží z předávání „Českých 100 nejlepších“ (viz heslo
pro fulltextový vyhledávač Internetového časopisu lidí a o lidech
v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz
„Českých 100 nejlepších“) ilustrují, že česká cestovní kancelář
EXIM tours dlouhodobě patří do elity podnikatelských subjektů České
republiky. Rozhovor s ředitelem marketingu této firmy Ing. Stanislavem Zímou
jsem zahájil konstatováním, že největší česká cestovní kancelář EXIM
tours má vysokou růstovou dynamiku i v roce 2006.
Cestovní kancelář EXIM tours i v roce 2006 udržela několik let stabilní
úroveň dynamiky a ještě víc upevnila pozici leadera na trhu leteckých
pobytových a poznávacích zájezdů. Podle předběžných výsledků roku
2006 prodala své služby 235 tisícům klientů. V roce 2005 jich bylo
208 tisíc. To, co je ale ve světě podnikání nejdůležitější, je, že
zůstáváme zdravou společností. S obratem a rostoucím počtem klientů
roste i náš zisk. EXIM tours tak zaujímá i post nejziskovější cestovní
kanceláře České republiky, a to s velkým odstupem. Nicméně i pro tento
rok je naším prvořadým cílem produkovat natolik kvalitní letecké zájezdy
s výrazně příznivým poměrem cena / kvalita ve prospěch účastníků
našich zájezdů, které nám umožní, aby tento růst neustrnul. Nejedná se
nám pouze o růst počtu klientů, ale i o upevňování kvality služeb
v rámci vysoce konkurenčních spotřebitelských cen. Tedy i o posílení
jistot klientů EXIM tours.
Oněch zhruba dvě stě třicet pět tisíc turistů vyvezla za rok
2006 „pouze“ cestovní kancelář EXIM tours Česká republika. Kolik je to
za celou skupinu operující v rámci Evropské unie?
Zbytek naší skupiny – EXIM tours Polska, KARTÁGO tours na Slovensku, EXIM
tours Hungaria a EXIM tours Romania – souborně vykazuje obdobný výsledek
jako český EXIM tours. Celá skupina EXIM tours tak prodala zájezdy více
než čtyři sta třiceti tisícům zákazníků.
Koncem roku 2006 jste v Polské republice zakoupili podíl
v letecké společnosti.
Pro skupinu EXIM tours je letecká doprava klíčovou. Sto procent našich
zájezdů ji zahrnuje. Vstoupili jsme proto do nástupnické společnosti
Fischer Air, do firmy Prima Charter. Ta disponuje natolik zajímavými
technickými prostředky, že jsme se rozhodli mít v ní největší podíl.
Věříme, že to umožní další posílení našich pozic.
Historie možná tento krok ocení jako strategicky zlomový. Již
dnes česká cestovní kancelář EXIM tours vytěžuje nejen veškeré
kapacity, jí vyčleněné strategickým partnerem, českým národním
dopravcem – Českými aeroliniemi, ale využívá i kapacit největší
české soukromé letecké společnosti Travel Service a dalších
společností.
Exkluzivní spolupráce s naším největším leteckým přepravcem – ČSA
si nesmírně ceníme mj. pro vysoké garance kvality služeb, jejichž je tato
značka synonymem. Naše potřeby letecké přepravní kapacity jsou ale tak
veliké, že nám nezbývá než využívat služeb dalších přepravců. Do
Spojených arabských emirátů proto naši klienti létají s Travel Servicem,
a zejména u zájezdů do Tuniska, kam své klienty vozíme celoročně,
využíváme další letecké společnosti.
Potkáváme se v pražském hotelu Diplomat, kde obchodním
partnerům – provizním prodejcům – prezentujete svůj produkt na rok
2007.
Efektivní spolupráce s prodejci, je pro EXIM tours klíčová. Realizují
významný díl našich prodejů. Cílem série akcí v Praze, Brně a
Ostravě, jichž je tato součástí, je nejen prezentace produktů, ale
i proškolení obchodních partnerů. Je to nutné také proto, že u tak
obrovského objemu zájezdů někdy dochází ve stávajících destinacích ke
změnám, a navíc každým rokem přidáváme destinace nové. Zatímco loni
jsme přidali Kapverdské ostrovy, pro zimní exotickou sezonu 2006/2007 to jsou
Spojené Arabské Emiráty, kam vypravujeme týdenní lety z Prahy. Jedná se
o jedinou leteckou linku z České republiky. Kromě toho je velmi
užitečné, aby se vrcholový management EXIM tours osobně setkával
s managementem partnerských firem. Zjednodušeně řečeno chceme, aby naši
obchodní partneři rostli společně s námi a dosahovali stejně pozitivních
obchodních výsledků.
Zmínil jste exotické zájezdy. Jak zvládáte obrovský zájem
o Kubu?
Obliba tohoto karibského ostrova u českých klientů je mimořádná.
Zřejmě na tom mají podíl i spekulace, že se tam může změnit situace,
což bude v každém případě znamenat zvýšení cen na tamním trhu. Jsem
rád, že mohu konstatovat, že naši klienti oceňují i další tzv.
exotické destinace. Z Karibiku ještě Venezuelu-Isla Maragarita a
Dominikánskou republiku.
V roce 2007 prostřednictvím cestovní kanceláře EXIM tours
vycestuje miliontá zákaznice či zákazník…
Je to pro nás významný mezník, vlastně pro celou branži. Podle údajů,
které máme k dispozici, se tak stane v prvních třech čtyřech měsících
roku 2007. Co se týče počtu klientů, reprezentuje to bezkonkurenčně
největší celkový objem prodaných leteckých zájezdů vyprodukovaných
jedinou cestovní kanceláří v polistopadové historii svobodného
podnikání.
Teplé počasí na přelomu let 2006 / 2007 lákalo české turisty
k teplým mořím.
Spíše jim neumožnilo absolvovat pobyty spojené se zimními sporty zejména
lyžováním. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč jsme v tomto období
zaznamenali tak citelný nárůst zájezdů k moři.
Konkrétně u vánočních a silvestrovských pobytů to reprezentovalo
třicetiprocentní meziroční nárůst poptávky. A to přesto, že tyto
zájezdy bývají vzhledem k rozšířeným službám dražší než v jiných
termínech. Vysvětluji si to ale nejen již zmiňovanými málo příznivými
sněhovými podmínkami v Alpách a dalších zimních horských střediscích,
ale zejména sílící koupěschopností klientů v České republice a
nižší cenou těchto pobytů, které se EXIM tours podařilo dosáhnout tím,
že služby v pobytových místech nakupujeme ve velikých objemech. Díky
této strategii EXIM tours svým zákazníkům dokáže kvalitní zájezdy
prodávat za vysoce konkurenční ceny.