Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Evropská unie - zdroj finančních prostředků pro podporu cestovního ruchu České republiky

98 % z plánovaných finančních prostředků
se podařilo vyčerpat agentuře CzechTourism na projekt podpory příjezdového cestovního ruchu s názvem „Zvýšení návštěvnosti turistických regionů ČR zahraničními turisty“. Projekt spadá do rámce Společného regionálního operačního programu, na jehož základě měl CzechTourism možnost čerpat finanční prostředky z Evropského fondu regionálního rozvoje. 20. červnem je oficiálně spuštěna nová webová prezentace Česka jako atraktivní turistické destinace – www.CzechTourism.com, která úspěšně završila plnění celého projektu. Do SROPu spadá i druhý ukončený projekt „Mediální podpora domácího cestovního ruchu v České republice“, který měl za cíl informovat Čechy o turistické nabídce regionů. Oběma projekty bylo dosaženo zintenzivnění propagace Česka mezi zahraničními a českými turisty jako ideální turistické destinace. Fondy Evropské unie jsou velmi významným zdrojem finančních prostředků, o které se CzechTourism bude ucházet i v dalším programovém období 2007 – 2013.

Hlavním úkolem „velkého projektu“
agentury CzechTourism „Zvýšení návštěvnosti turistických regionů ČR zahraničními turisty“ bylo zintenzivnění propagace Česka v zahraničí. Projekt obsahoval 16 významných aktivit, které směřovaly do různých oblastí propagace. Od analýz a výzkumů přes zahraniční reklamní kampaně v televizích, rádiích, na billboardech, účasti na veletrzích, novou oficiální webovou prezentaci až po nové tiskoviny na vybraná témata. O ukončených projektech byli novináři informováni v průběhu realizace formou tiskových konferencí a tiskových zpráv.

www.CzechTourism.com
Vytvoření této nové turistické prezentace Česka byla poslední z ukončených šestnácti aktivit rozsáhlého projektu SROP. Její intuitivnější struktura by měla vést k jednodušší navigaci a rychlejší orientaci turistů při získávání komplexních turistických informací o České republice a cestování po českých regionech. Webové stránky jsou dostupné v 18 jazykových mutacích včetně češtiny, nově také v korejštině.
„Hlavním záměrem agentury je zaměřit se na konkrétní skupinu turistů a nabídnout jí konkrétní informace o dovolené či výletu v České republice. V nabídce jsou tipy na dovolenou s dětmi, pro mladé páry či seniory, romantické duše, na dovolené pohodové, aktivní, lázeňské, velikonoční a vánoční a neopomněli jsme ani dovolenou bez bariér a kongresovou turistiku. Nechybí rovněž praktické informace přibližující zvyklosti v Česku, např. cestování veřejnou dopravou, dávaní spropitného v restauracích, nebo aktuální zprávy, např. o počasí, kurzech valut a kalendáři zajímavých akcí,“ řekl ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Fotobanka v češtině a angličtině
Kromě zmíněných informací na www.CzechTourism.com turisté naleznou také kontakt na konkrétní zemi, ve které má CzechTourism své zastoupení. Významnou součást webové prezentace tvoří nová fotobanka v češtině a angličtině, která čítá na 2350 fotografií. Ty zachycují české hrady a zámky, historická města, památky UNESCO, lázeňská města, církevní památky, golfová hřiště, přírodní lokality apod. Nová struktura fotobanky umožňuje snadné vyhledávání požadovaného snímku podle regionů, názvů nebo klíčových slov.

Česko jako kongresová a incentivní destinace
Druhou součástí „velkého projektu“ je prezentace Česka jako kongresové a incentivní destinace. Na základě analýzy motivace „decision makerů“ k jejich rozhodování o místě konání významných akcí, bylo vytipováno 9 zemí, ve kterých proběhly prezentace České republiky s důrazem na kongresové kapacity a doprovodné programy.
„Hlavním cílem pracovních setkání bylo zvýšit zájem zahraničních firem o Českou republiku, přesvědčit decision makery, že Česko je vhodnou a kvalitní destinací pro konání kongresů, seminářů a podobných akcí,“ sdělil manažer dílčího projektu SROP Václav Vítek.

„Menší projekt“
„Mediální podpora domácího cestovního ruchu v ČR“ je druhým ukončeným, který byl taktéž spolufinancován z Evropského fondu regionálního rozvoje v rámci SROPu. Jeho největším přínosem bylo sestavení pracovních marketingových skupin ve všech turistických oblastech České republiky. Byla navázána dlouhodobá komunikace s šesti stovkami členů pracovních marketingových skupin ve čtyřiceti turistických oblastech.
„Po dobu delší než šestnáct měsíců jsme komunikovali se zástupci státní správy a místní samosprávy i s podnikateli a především s turistickými informačními centry. Díky spolupráci se nám podařilo sestavit reklamní slogan pro každou turistickou oblast. V rámci tohoto projektu byla poprvé pro Českou republiku vytvořena společná grafika s jednotnou formou a s obdobným obsahem,“ řekla manažerka projektu Veronika Váňová.

www.kudyznudy.cz
V řadě inzerátů v denících a magazínech a v redakčních článcích, na reklamních letácích v dopravních prostředcích, v reklamních bannerech na internetu, v rozhlasových spotech a v publikaci „Výletní mapy České republiky“ byl uveden odkaz na elektronický katalog na internetových stránkách www.kudyznudy.cz. Zde mohli zájemci najít náměty pro své výlety nebo dovolené. Inzertní kampaň výrazně posloužila k upoutání zájmu tuzemské veřejnosti o Českou republiku a vyhledávání míst, kde u nás mohou něco zajímavého prožít, neobvyklého vidět nebo ochutnat.

www.CzechTourism.com
www.kudyznudy.cz