Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































EDEN 2013 – Cestování bez bariér

Získejte titul evropské excelentní destinace za Českou republiku

Evropská komise po roce opět vyhlašuje nový ročník soutěže o excelentní turistickou destinaci EDEN. Ústředním tématem je Cestování bez bariér. Soutěžit tak mohou všechny destinace, které dlouhodobě pracují na odstraňování bariér v cestovním ruchu a zpřístupňování turistických atraktivit lidem s handicapem, seniorům, rodinám s malými dětmi, případně dalším turistům se specifickými potřebami.
Soutěž, do níž je zapojeno více než dvacet států, organizuje Evropská komise, koordinátorem pro Českou republiku je agentura CzechTourism s podporou Ministerstva pro místní rozvoj. Každá země vyhlásí svůj EDEN vždy jednou za rok. Hlavním cílem celého klání je propagace méně navštěvovaných regionů v tuzemsku i zahraničí.
Letos mohou soutěžit destinace, jež mají na svém území například turistické a naučné stezky pro tělesně postižené, nevidomé či neslyšící, speciální programy pro osoby s handicapem, bezbariérové expozice v muzeích, galeriích, zámcích nebo jiné speciálně upravené turistické produkty pro již zmíněné cílové skupiny. Zapojit se však mohou i destinace, jejichž turistická nabídka je založena na odstraňování jiných druhů bariér. Může se jednat o bariéry psychologické (např. projekty pro menšiny, odstraňování tabuizovaných témat ve společnosti) nebo legislativní a správní (např. zpřístupnění vojenských újezdů pro turisty, umožnění návštěvy zvláště chráněných území atd.). Podmínkou je, aby objekty sloužily jako turistický cíl nejméně dva roky.
„Výhrou pro vítěze je finanční podpora jeho marketingových aktivit, možnost užívání prestižního loga EDEN, audiovizuální spot, který o destinaci natočí Evropská komise, nebo účast na zahraničním či tuzemském veletrhu dle vlastního výběru vítězné destinace. V neposlední řadě samozřejmě také široká mediální podpora ze strany agentury CzechTourism,“ uvedl k soutěži generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Podrobnější informace o soutěži, včetně přihlášky, se nacházejí na webových stránkách www.eden-czechtourism.cz. V předchozích ročnících zvítězilo České Švýcarsko, Bystřicko na Vysočině a Slovácko.
Mgr. Jan Martinec, manažer regionální komunikace ČCCR – CzechTourism
email: martinec@czechtourism.cz