Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Viliam Sivek – SIVEK HOTELS
je rodinná firma s mnohaletou tradicí v oboru cestovního ruchu a týmem profesionálů, kteří každodenně zabezpečují vysoce kvalitní služby. Obchodní značka Viliam Sivek – SIVEK HOTELS (dříve Viliam Sivek – EuroAgentur Praha) byla z rodinných důvodů na trh uvedena 1. května 2011, aby ještě důsledněji propagovala podnikatelské jméno Sivek, které se už přes dvacet let spojuje s úspěšnými projekty v oblastech Meetings, Incentives, Conferences & Events Industry. Mimo to, že SIVEK HOTELS provozuje oblíbené hotely Kampa – Stará zbrojnice, Selský Dvůr, William, Melantrich a Harmony v tří- a čtyřhvězdičkové kategorii (vesměs v centru Prahy) a stylové restaurace, vlastní i incomingovou agenturu, která do Česka ročně přiveze více než půldruhého sta tisíc hostů. Firma Viliam Sivek má za sebou řadu významných akcí: bezesporu k nim patří organizace kongresu EASL s 3500 účastníky nebo kompletní zajištění ubytování pro Mistrovství světa v ledním hokeji 2004. Tradičně organizuje také Evropský týden jakosti a další významné události se sportovním nebo společenským zaměřením. Členové SIVEK HOTELS Catering a Culinary Teamu mají bohaté zkušenosti se zabezpečováním prestižních gastronomických akcí jak ve vlastních zařízeních, tak i v dalších atraktivních prostorách včetně Španělského sálu Pražského hradu. V roce 2007 se zúčastnili – ještě pod obchodní značkou Viliam Sivek – EuroAgentur Praha – „Českých dní v Číně“ pořádaných agenturou CzechTourism. Další významnou akcí, kterou tým připravoval, byl gastronomický provoz Českého domu v době konání Letních olympijských her v Pekingu v roce 2008. SIVEK HOTELS Catering již několik let nechybí na prestižních utkáních hokejové extraligy coby dodavatel pro VIP prostory arény HC Sparta Praha. Firma Viliam Sivek je nositelem osvědčení za kvalitu poskytovaných služeb v cestovním ruchu – značky Czech Made. Majitel a generální ředitel společnosti Viliam Sivek byl v minulosti vyhlášen Hoteliérem roku v kategorii hotelových řetězců, Podnikatelem roku, Osobností cestovního ruchu České republiky a byl finalistou soutěže Manažer roku v prestižní soutěži osobností v oblasti managementu a ekonomiky. Na jaře roku 2011 byl uveden do síně slávy TTG jako osobnost cestovního ruchu. Viliam Sivek je spoluzakladatelem občanského sdružení „Modré dveře“ v Kostelci nad Černými lesy (www.modredvere.cz), které pomáhá lidem s duševním onemocněním.

Do roku 2013 hodně turistů a lehký byznys

S majitelem firmy Viliam Sivek – SIVEK HOTELS a předsedou Asociace cestovních kanceláří České republiky panem Viliamem Sivekem se potkáváme koncem listopadu 2012.
Vildo, jaký byl pro tvoji firmu rok 2012?
V kontextu dvaadvaceti let, po které se příjezdovou turistikou zabývám, ho mohu hodnotit jako velmi úspěšný. Procentuální obsazenost hotelů řetězce SIVEK HOTELS v Praze byla přes 92?%. Zvýšili jsme revenue par, v některých hotelech až o třináct eur. Zahájili jsme rozsáhlé opravy hotelu Selský Dvůr a rekonstrukci areálu sídla firmy. Nepamatuji, že bychom v posledních šesti letech investovali tak značné finanční prostředky do oprav budov a hotelového vybavení, abychom tak mohli našim hostům v roce 2013 poskytnout jen ty nejlepší služby a ještě větší komfort během jejich pobytu u nás. I z toho je zřejmé, že pro nás byl rok 2012 rokem práce i příprav na budoucí byznys. Více než tři čtvrtě roku intenzivně pracujeme na přípravách na mistrovství světa v ledním hokeji, jehož zápasy se budou odehrávat v Praze a Ostravě. Obdobná práce nás čeká i při zabezpečení fotbalového mistrovství světa hráčů do dvaceti let, které se chystá v Praze.

Co domácí cestovní ruch? Ten se sice daleko víc než outgoing a incoming vyčleňuje z organizovaného cestovního ruchu, za to jej daleko méně poškozuje případná nestabilita mezinárodní situace. Úspěšné ekonomiky, v Evropě zejména německá, proto své tržní platformy cestovního ruchu staví hlavně na domácí klientele.
Ve využití možností, které by domácí cestovní ruch mohl přinést české ekonomice a místním trhům, jsme v Česku stále hodně pozadu. A teď nehovořím o infrastruktuře. Dám příklad z Podlipanska, kde bydlím. Oblast Podlipanska je velmi rozsáhlá. Disponuje nádhernou krajinou. Pokud tam chce turista trávit nějaký čas, musí si sám někde vyhledat cíle a sestavit si program svého pobytu. Neexistuje souhrnná webová prezentace, jež by plnila funkci průvodce Podlipanskem a řekla: „Přijedeš do Kostelce nad Černými lesy, zaparkuješ na náměstí, prohlédneš si Muzeum hrnčířství. Zajdeš si na oběd do Královského pivovaru, pak navštívíš chráněné pracoviště – kavárnu Modré dveře. Pak se vypravíš na místo bitvy U Lipan…“ My lidem nepředkládáme příběh. Přitom Česká republika je příběhů plná! Potenciálnímu návštěvníkovi je ale potřeba nabídnout patřičný servis a ukázat mu, jaké má možnosti. Včetně sdělení provozní doby turistických cílů. Destinační managementy se vesměs zaobírají vydáváním tištěných materiálů, které se nezřídka nemají jak dostat do rukou možných návštěvníků. Jsem přesvědčen o tom, že je potřeba vsadit na důkladnou prezentaci na webu. Rezervační a distribuční servery spolu musejí komunikovat i v tomto segmentu cestovního ruchu. Potenciální návštěvník by měl přes internet získat tak lákavé informace, že ho přimějí se do daného místa vydat.

Na výroční Valné hromadě Asociace cestovních kanceláří České republiky 1. listopadu 2012 jsi byl opětovně zvolen jejím předsedou.
Znovuzvolení je pro mě velkou poctou, na druhé straně samozřejmě i velkým závazkem. Jsem však přesvědčen, že důvěru tímto získanou nezklamu. K problematice cestovních kanceláří bych ještě rád podotkl, že jejich příprava na rok 2013 byla víc než hororová. Do poslední chvíle nevěděly, jaká bude DPH, zda a s jakými ustanoveními vejde v platnost nový zákon o cestovním ruchu. A nevíme to doposud. Rok 2013 nebude pro cestovní kanceláře lehký – nejen z těchto důvodů. Bude pokračovat velká diskuse o zákonném pojištění, kterým pojišťovny významně ovlivňují touroperátorské podnikání. Bude to i rok boje o klienta. Vzhledem k tomu, že rozhovor děláme pro novoroční vydání Všudybylu, přeji všem kolegům do roku 2013 hodně zdraví a štěstí, hodně turistů a lehký byznys.