Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































DAVANTAGE a incentiva – protože si zasloužíte víc

Příjemná Francouzská restaurace v Praze, vynikající doráda někde od Brestu a skvělé víno z Chablis. Ne náhodou si můj spolustolovník Michal Žabokrtský Francii hodně oblíbil. V Paříži pracoval v cestovním ruchu 13 let. Jednoho letního dne roku 2012 si spolu povídáme o jeho firmě DAVANTAGE.
Michale, přibliž její zaměření.
Asi nejvýstižnější charakteristikou by bylo incentivní agentura a cestovní kancelář. V první řadě se specializuje na korporátní incentivní akce v zahraničí pro management, zaměstnance, zákazníky či partnery podniků a organizací působících v Česku. Připravuje i pracovní a poznávací skupinové programy pro návštěvníky přijíždějící do Česka, především z Francie a dalších francouzsky mluvících zemí. Kromě toho firmám i dalším zájemcům poskytuje široké spektrum služeb spojených s výjezdy do světa.

DAVANTAGE je pro mne novým slovem.
Jeho hlavní význam v překladu z francouzštiny je „víc“. Tedy místo toho, aby Francouz řekl „je veux plus“, může říct „je veux davantage“. To vysvětluje, proč máme v logu znaménko plus a proč je naše motto: „Protože si zasloužíte víc“. Pokud jde o výslovnost, tak francouzsky davantáž, ale kdo chce, může i anglicky deventidž.

Jak jsi se vlastně dostal na tolik let do Paříže?
Byla to shoda okolností. V Paříži jsem předtím nikdy nebyl a z místního jazyka jsem znal jen bonjour. Mým zaměstnavatelem se stala francouzská společnost Cedok France, založená s kapitálem pražského Čedoku. Prodávali jsme jak klasické turistické, tak i exkluzivní podnikové cesty do zemí střední Evropy, samozřejmě nejvíc do Prahy. Zajišťovali jsme také služby pro české návštěvníky na celém území Francie. Prvních pět let jsem se věnoval hlavně obchodu a realizaci, pak jsem osm let Cedok France řídil, až do roku 2005. Rád na tu dobu vzpomínám.

Zpátky k DAVANTAGE. Předmětem tohoto rozhovoru by měl být hlavní pilíř činnosti firmy – incentivní turistika.
Incentivní turistika, známá též jako MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Events), je skutečně naší hlavní specializací. V zahraničí i v tuzemsku umíme vymyslet, připravit a zkoordinovat celou škálu firemních akcí, které mají jejich účastníky motivovat, odměňovat, informovat a vzdělávat. Těmi účastníky mohou být buď šéfové a spolupracovníci, nebo například obchodní zástupci, odběratelé a smluvní partneři. Jedním ze základních pravidel incentivní turistiky je nabídnout skutečně originální a rafinovaný společenský či jiný program a doplnit jej o odborné prvky tak, aby vzniklé finanční výdaje byly daňově uznatelné.

Peníze, jak známo, jsou vždy až na prvním místě…
Smyslem působení naší společnosti na poli MICE je poskytovat firmám a organizacím v Česku komplexní a profesionální servis. Samozřejmě si uvědomujeme, že peníze, tedy ceny, jsou při výběru incentivní agentury jedním z klíčových kritérií. V naší snaze o dokonalost si ovšem nemůžeme dovolit žádná polovičatá řešení a improvizace s nejistým koncem. Proto spolupracujeme jen s těmi nejkvalitnějšími, tedy spíše dražšími poskytovateli přepravních, ubytovacích, kongresových, restauračních a dalších služeb. Peněz na opravdu prvotřídní služby netřeba litovat.

Jaké akce v oblasti MICE nabízíte?
Máme know-how na to, abychom odborně zajistili různé projekty jako konference, eventy, meetingy, galavečery, recepce, konvence, prezentace apod. Naším stěžejním produktem jsou však zahraniční incentivní zájezdy (incentivní cesty, nebo jen incentiva) připravované vždy na míru pro konkrétního zákazníka. Jedná se o prestižní skupinové akce, které se obvykle skládají z pracovní či slavnostní seance následované bohatou neformální částí s kulturními, dobrodružnými, soutěžními, sportovními a dalšími aktivitami.

Proč by se v Česku působící firma měla rozhodnout pro incentivní cestu do zahraničí jako pro nejlepší způsob motivace či odměny?
Ne vždy to jsou obchodní jednání a další čistě pracovní příležitosti, při kterých dochází k navázání těch nejcennějších kontaktů, k upevnění vztahů s partnery či k odstranění personálních problémů v týmu. Přesunem do jiného, atraktivního prostředí a rozbitím zaběhnutého pracovního stereotypu se účastníci ocitají v prostoru, který jim umožňuje dívat se na mnohé věci z jiného úhlu a hledat nová, neotřelá řešení. Je pravdou, že požadavky na odpovídající finanční prostředky se mohou na první pohled zdát vysoké. V budoucnu se však bezpečně vrátí, například v podobě produktivnějších spolupracovníků, loajálnějších odběratelů a lukrativnějších zakázek.

Na co se účastníci vámi zabezpečovaných incentiv mohou těšit?
Naše programy mají množství podob. Záleží hlavně na tom, co si zadavatel od akce slibuje. Na skladbě hostů. Na zvolené destinaci. Délce pobytu. Typu a míře náročnosti uvažovaných aktivit a na celkovém rozpočtu. Ve všech případech by však zážitky, které si účastníci přivezou domů, měly být silné, pozitivní a výjimečné, a zůstat tak natrvalo v jejich paměti. Samozřejmostí je optimalizovaná a co nejméně namáhavá doprava (většinou letecká), luxusní ubytování a špičková gastronomie.

Do kterých míst incentivní zájezdy DAVANTAGE směřují?
Nepřekvapí, že zvláštní postavení v naší nabídce má Francie. Dnes už snad každý zná Paříž, ale co takhle Marseille, Provence, riviéra Côte d’Azur, Bretagne, Champagne, Languedoc, Savojské Alpy, Korsika, karibské ostrovy Martinique a Guadeloupe, nebo ostrov Réunion v Indickém oceánu?

Francie je ovšem nechvalně proslulá tím, že služby jsou nekvalitní a předražené, navíc se tam věčně stávkuje…
U některých cestovatelů má opravdu lehce pošramocenou pověst. Ale díky tomu, že tak dobře známe její geografii, místní specifika, mentalitu a jazyk, umíme z téhle destinace vytěžit maximum a vyhnout se nepříjemnostem. A se stávkami to tam není statisticky horší než třeba ve Skandinávii.

Předpokládám, že přes veškeré osobní vazby je Francie jen jednou z mnoha zemí, kam posíláte svoje klienty na incentivu.
Je to tak. Perfektní akci umíme zorganizovat v podstatě kdekoli na světě. A její průběh na místě osobně ohlídat. A tipy na další destinace? Napadá mě Dánsko, Belgie, Rakousko, Itálie, Španělsko, Malta, Chorvatsko, Izrael, Jordánsko, Arménie, Rusko, Kuba, Srí Lanka, Čína, Austrálie a mnoho dalších…

Dovedu si představit, že připravit špičkovou akci na druhém konci světa není vůbec jednoduché. Jezdíš s klienty na inspekční cesty?
Uskutečnění alespoň krátké společné inspekční cesty do destinace je v procesu přípravy důležitý moment, zvlášť u větších a exotičtějších incentivních operací. Během inspekce se klientovi představí celkové pojetí, prověří uvažované ubytovací kapacity a otestují vybrané místní služby. Cesta by měla proběhnout alespoň dva měsíce před začátkem vlastní akce, tak, aby ještě bylo možné kromě běžných upřesnění provádět i zásadnější změny.

Na závěr ti dám možnost shrnout, v čem vidíš přednosti DAVANTAGE na trhu incentivních zájezdů.
Že se na MICE přímo specializujeme. Že využíváme naše mnohaleté relevantní zkušenosti z různých oblastí korporátní turistiky. Že se dobře vyznáme jak ve Francii, tak v řadě dalších světových destinací. Že nám optimální struktura firmy umožňuje být flexibilní, produktivní a nízkonákladoví. Že jsme k dosažení na telefonu a na e-mailu 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Že sestavujeme nabídky plně respektující zadání klientů a jejich finanční rozpočty. Že klademe mimořádný důraz na promyšlenou a detailní přípravu každé zakázky. Že většinu akcí na místě sami koordinujeme. Že obchodní vztahy rozvíjíme jen s kvalitními a spolehlivými dodavateli všech možných služeb. Že striktně dodržujeme dohodnuté termíny. Že pro klid našich klientů máme sjednáno jak zákonné pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře, tak i dobrovolné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody. No prostě že se držíme hesla: „Protože si zasloužíte víc“.