Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Vše začalo v roce 1968 v Dánsku, kde nově založený podnik Nordisk Ferie zahájil činnost. Jeho působnost se soustředila na prodej pobytů v rekreačních domech v Norsku. Z malé „scény pro jednoho herce“ ve sklepní úřadovně v kodaňské čtvrti N?rrebro vyrostl do podoby, jakou dnes známe pod jménem Novasol. Stal se největším prodejcem rekreačních pobytů v Evropě. Rozdíly mezi začátkem činnosti a dneškem jsou velké. Novasol ale zůstává věrný podnikatelské filozofii, se kterou začal podnikat před čtyřiceti lety. Novasol dneška je mezinárodní koncern s dceřinými společnostmi v mnoha evropských zemích. Ve střediscích cestovního ruchu, kde se nachází nejvíce objektů, které pronajímá, jsou zřízena servisní pracoviště a o zákazníky se starají stovky kvalifikovaných spolupracovníků. Novasol je součástí společnosti Wyndham Worldwide. Stejně jako před čtyřiceti lety je i dnes středem jeho pozornosti zákazník. Rovněž pravidla, která byla v minulosti stanovena, se nezměnila. Novasol je značkou kvality, dobrých služeb a důvěryhodnosti. Od ostatních podobných firem se odlišuje právě svými přednostmi, jako je špičková kvalita a osobní přístup v jednání se zákazníkem. Novasol drží slovo! Důležitá je pro něj spolupráce s majiteli domů, které motivujeme, aby své objekty zvelebovali a zvyšovali úroveň a pohodlí hostů. Firma Novasol neustále zlepšuje pracovní podmínky svých zaměstnanců, od kterých je vyžadováno vysoké pracovní nasazení. Veškeré toto úsilí směřuje k zákazníkovi, který stojí vždy na prvním místě. Koncept úspěchu Novasolu je založen na poctivosti v jednání s partnery bez ohledu na to, zda se jedná o zákazníka nebo majitele domu. To je možné jen při dodržování všech zásad solidnosti a vzájemné důvěry. Cílevědomá práce a heslo Novasolu „Dodržíme, co jsme slíbili, a ještě o trochu víc“ jsou pro něj zákonem.

Čtyřicet let cestovní kanceláře Novasol

S ředitelem zastoupení cestovní kanceláře Novasol v České republice panem Wolfgangem Quilitzem se potkáváme díky našemu společnému příteli, Ing. Georgu Hozmanovi, v Praze v noblesním Franc Josef Restaurantu Grand Hotelu Bohemia. Jídlo nám přišel osobně doporučit Executive Chef podniku, pan Martin Čížek, který s kuchařinou začínal doma v Hořicích v Podkrkonoší. Pak působil v renomovaných pražských hotelích, ve vládním hotelu Petersberg v Bonnu a v hotelu Maritim v Kolíně nad Rýnem. Díky tomu, že se z rodinných důvodů vrátil do Česka, jsme tak po obědě všichni mohli konstatovat (než jsme se začali věnovat interview), že někdejší spolkový kancléř Helmut Kohl si uměl vybrat!
Pane Quilitzi, cestovní kancelář Novasol letos slaví 40 let své existence.

Ano, Novasol poskytuje své služby již čtyřicet let. Původně rodinnou firmu v devadesátých letech koupila dánská banka, a ta se stala součástí Cendant Group. Nyní patří do americké Wyndham Worldwide. Specializujeme se na rekreační chaty a domy. V Dánsku je tento způsob trávení dovolené velmi oblíbený a má dlouhou tradici. Novasol nabízí v současné době nejen chaty na pouhé přenocování, ale i dobře vybavené luxusní objekty nebo panská sídla s veškerým komfortem.

Jací klienti využívají služeb Novasolu?
Je to velice široké spektrum lidí. Od rodin s nižšími a středními příjmy přes skupiny, které preferují sportovní či relaxační pobyty, po příslušníky nejvyšších příjmových vrstev. Velmi často to jsou VIP osobnosti, podnikatelé a top management. Zkrátka lidé, kteří mají své popularity až až a preferují pobyt v ústraní, které jim skýtá stoprocentní soukromí. Nezřídka chtějí absolvovat pobyt bez spojení s ostatním světem, aby je nikdo nerušil pracovními a dalšími záležitostmi. Takovíto klienti požadují trochu víc než jen chatu na přespání. Residence, pro niž se rozhodnou, musí být vybavena relaxačním zázemím, saunou, whrilpoolem, bazénem, tureckými lázněmi, tenisovým kurtem atd. atd. Vyžadují více prostoru, takže i velkou, od ostatního okolí odstíněnou zahradu, aby byli chráněni proti zvědavcům. Poptávka po pobytech v takovémto prostředí je čím dál větší a na Novasol se obrací stále více majitelů rekreačních objektů, kteří s námi konzultují, co ještě mají udělat, o co rozšířit vybavení svých areálů a rezortů. Takovouto konzultační a poradenskou činnost provádíme i v České republice. Poptávka po objektech s vybavením vyšší kategorie stále stoupá a Novasol cítí potřebu počet takových zařízení významně posílit. V Německu jsme začali s novým typem chaty, a to wellness chatou. Řadu klientů odrazuje od pobytu právě nutnost docházet na procedury do společných wellness zařízení, saun, bazénů apod. Wellness chaty jsou vybaveny velkým whirlpoolem pro šest lidí, bazénem, saunou, párou atd. Tzn., klient nemusí nikam chodit, může relaxovat a strávit celý týden (nebo jak dlouhý pobyt si zvolí) v soukromí wellness chaty a jejího areálu.

Novasol poskytuje své objekty v 21 zemích Evropy
Ano, a v poslední době jsme je začali nabízet nejen v Evropě, ale i v asijské části Turecka. Pochopitelně, nejsilnější jsme v Dánsku, protože tam jsme začínali a vlastníme zde zhruba pět tisíc rekreačních objektů a dalších čtyři a půl tisíce objektů máme dlouhodobě nasmlouvaných. Velmi silní jsme i ve Skandinávii. Máme domy ve Švédsku a Norsku. Poněkud méně jich je ve Finsku a na Islandu. V každé ze zemí jižní Evropy máme osm set až tisíc rekreačních domů. Jsou to i byty, apartmány, vily a také zhruba padesát zámeckých objektů v různých částech Evropy. Pochopitelně, pobyt na zámku o třiceti komnatách s vlastním parkem atd. vyjde klienta na podstatně víc peněz než na chatě. U rozsáhlejších luxusních objektů pro své klienty nezřídka zajišťujeme kuchaře, číšníky a další obsluhující personál, který tam o ně pečuje. V případě chat na takovýto full servis požadavky nemíváme. Naopak, tam hosté obvykle nechtějí být nikým cizím rušeni. O vše se chtějí starat sami včetně vaření a úklidu. Pro strávení dovolené jsme schopni nabídnout našim zákazníkům velmi širokou paletu rekreačních objektů a možností, jak naložit s volným časem.

Včetně jezdeckého sportu, plachtění, lyžování apod.?
Kooperujeme s řadou partnerů. Golfových rezortů, s půjčovnami lodí, školami potápění, paraglydingu atd. atd. Co se týče koní, i tady v Česku spolupracujeme i řadou partnerů, kteří vám ustájí vaše vlastní koně.

Jak je to s asistencí Novasolu v průběhu pobytu?
V každé zemi máme servisní kancelář. Nastane-li případ, kdy klient potřebuje naši pomoc, jsme včas k dispozici a věc řešíme. Fungujeme 365 dní v roce, každý den, minimálně od devíti ráno do sedmi do večera.



www.novasol.cz