Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































CPI Hotels, a. s.
se na poli cestovního ruchu a pohostinství pohybuje 15 let. Významný posun ve své činnosti zaznamenala v posledních letech, kdy své aktivity soustředila především do budování luxusních hotelů, čímž výrazně posílila své postavení na domácím trhu. Expanzí do českých regionů prostřednictvím investic do stávajících hotelů i výstavbou zcela nových čtyřhvězdičkové kategorie vytváří síť kvalitního ubytování pod jednotnou mezinárodní značkou Clarion. Řadí se k největším českým hotelovým operátorům. V Česku reprezentuje sítě: Fortuna Hotels, Choice Hotels a Buddha-Bar Hotels. Do jejího portfolia spadá třináct hotelů s kapacitou přesahující 6500 lůžek. Působí jako výhradní zástupce nadnárodního řetězce Choice Hotels International, kdy na základě franšízingové smlouvy provozuje hotely značky Quality, Comfort a Clarion. Jejím zatím posledním hotelem, otevřeným v březnu 2008, je kongresový Clarion Congress Hotel Prague ve Vysočanech – největší hotel značky Clarion na světě.

CPI Hotels s hrdostí

S předsedou představenstva a generálním ředitelem CPI Hotels, a.s. Janem Kratinou jsem dělal poslední interview při příležitosti slavnostního otevření Clarion Congress Hotel Prague**** v Praze – Vysočanech 12. března 2008. Od té doby se hotelový řetězec CPI Hotels opět rozrostl a pokračuje ve strategii expandovat do krajských měst České republiky.
Ano, v nedávné době nám přibyly další hotely: Černigov v Hradci Králové a v Českých Budějovicích hotel Gomel. Jsou to hotelová zařízení, která v daných krajských metropolích dominují nejen velikostí, ale také portfoliem služeb, u nichž se snoubí konferenční zázemí s velkou ubytovací kapacitou a gastronomickými středisky. Vždy jde o stejnou kategorii hotelů, a v komplexním pojetí o jedničku daného města. To, že jsme tyto hotely vzali pod svá křídla, samozřejmě není poslední krok, který CPI Hotels učinila. Na základě strategie přivést značku Clarion, čtyřhvězdičkový standard hotelů do krajských měst, budeme v akvizicích pokračovat. První krok – začlenění zmíněných hotelů pod správu CPI Hotels, a.s., už jsme uskutečnili. V tuto chvíli jsou v daných hotelích implementovány standardy CPI Hotels a připravujeme projekty na jejich renovaci pro standard čtyř hvězd Clarion. Úzce přitom spolupracujeme s mezinárodní sítí CHOICE HOTELS International, franchisorem značky Clarion

Rentabilita podnikání v hotelnictví v hlavním městě Praze si sice oproti většině evropských metropolí udržuje nadstandardní úroveň, avšak tím, že její vývoj směřuje (klesá) k západoevropskému standardu, tedy že se blíží k úrovni Paříže, Říma či Londýna, dělá mnohým hoteliérům starosti. Opačný trend naopak zaznamenává hotelnictví v krajských metropolích České republiky. Mimopražské hotely vám tedy jistě dělají radost.
Jsme spokojeni i s fungováním pražských hotelů. Je však pravda, že situace v krajích je v tuto chvíli daleko stabilnější. Důvodem je jak nedostatek kvalitního ubytování v regionech a nižší ceny oproti hlavnímu městu, tak samozřejmě i fakt, že se v krajských městech daleko lépe obchoduje v českých korunách. Navíc díky know-how CPI Hotels se nám podařilo velmi dobře proniknout do segmentu internetových rezervací. To vše našim aktivitám v regionech samozřejmě nahrává.

Takže, jak je na tom české hotelnictví celkově?
Snad pro všechny firmy, které generují zahraniční inkaso, je čím dál větším problémem sílící česká koruna. V zájmu všech českých soukromých exportérů je co nejdříve přejít na jednotnou evropskou měnu, abychom nemuseli řešit problémy vyplývající ze zpevňování koruny, ze stále se zvětšujícího kurzového rozdílu příjmů v eurech a výdajů, které jsou výhradně v českých korunách. V loňském i letošním roce v Česku opět přibylo mnoho hotelů. Sílící konkurence zvyšuje kvalitu služeb. Jak se zvětšuje hotelová kapacita, je daleko větší potřeba dalších a dalších kvalitních lidských zdrojů. V CPI Hotels proto dlouhodobě systematicky pracujeme s lidským potenciálem. Využíváme k tomu moderní nástroje tak, aby se naši lidé mohli efektivně vzdělávat a profesně růst, a v důsledku toho dosahovali vysoké efektivity práce.

Náš rozhovor jsme zahájili připomenutím březnového otevření Clarion Congress Hotel Prague. Jak hodnotíte jeho dnešní situaci?
S nemalou hrdostí konstatujeme, že služby, které nabízí, jsou nejen odborníky, ale zejména klientelou vnímány jako vysoce kvalitní. V těchto posledních měsících, v září a říjnu 2008, byly jeho kongresové prostory plně vytíženy. Všechny akce v kongresovém komplexu hotelu včetně velkých, kterých se už během letošního roku uskutečnilo mnoho, proběhly úspěšně. Do Clarion Congress Hotel Prague se tak už několik měsíců od jeho otevření řada klientů opakovaně vrací a objednává prostory i na léta dopředu. V nedávném hodnocení největšího mezinárodního internetového portálu o cestování TripAdvisor® Media Network se hotel umístil na 67. příčce z 580 vybraných pražských hotelů. Sedm měsíců po otevření je to skvělý výkon.