Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
V souvislosti s hlavním tématem Všudybylu jsem oslovil Petra a
Evu Procházkovy, jejichž firma Inteco Eurotrend působí v oblasti
hotelových doplňků a potřeb pro hosty. Pane Procházko, proč jste se
rozhodli podnikat v tomto oboru?
Nerozhodli. Pokračujeme v tom, co započal můj otec Bořivoj Procházka
v sedmdesátých letech minulého století, když se pustil do budování
firmy, včetně vývoje dnes již klasických hotelových doplňků. Otec,
i když už není mezi námi, je stále duší firmy, která je schopná
poskytovat hotelům, penzionům a restauracím kvalitní služby, co se týče
dodávek hotelové kosmetiky, toaletních potřeb, restauračních a hotelových
doplňků, potřeb pro provoz, hotelové polygrafie a textilu, které z velké
části sami vyrábíme, distribuujeme a se kterými obchodujeme. Součástí
podnikání je však i vzájemná spolupráce firem. Naším dlouholetým a
velmi dobrým obchodním partnerem pak je firma PROMIN CZ.
Podnikat v hotelových doplňcích, pokud se to umí, je dobrý a
zřejmě nikdy nekončící byznys, protože je stále co doplňovat.
Obzvlášť v této době, kdy jsou české ubytovací kapacity plné hostů.
Ale nejen proto, že jsou mnohé z hotelových doplňků určeny
k jednorázovému použití. Také proto, že v našem oboru neustále
dochází k rozšiřování sortimentu, k inovacím designů i obsahu.
Ubytovací zařízení, od nejjednoduššího až po pět hvězd, musí
disponovat hotelovou kosmetikou, tiskovými materiály s informacemi, které
hosta čekají na pokoji. Často to bývají výrobky, které se tvoří a
dolaďují tak, aby co nejlépe prezentovaly hotel. Hotelové doplňky jsou
souborem věcí, které se neustále obměňují, a každý rozumný hoteliér
se snaží image a dobré jméno podniku prosazovat i jejich prostřednictvím.
Opakovaný host pak i díky těmto maličkostem vnímá, že hotel neustrnul a
že se v jeho prospěch snaží vytvářet lepší a lepší prostředí.
Navíc řadu doplňků si hosté odnášejí jako upomínkové předměty a
jejich prezentací často doplňují svá osobní svědectví v okruhu svých
nejbližších a přátel o daném ubytovacím zařízení. A protože právě
tato forma je nejúčinnější reklamou a způsobem šíření referencí, a to
i špatných, stává se z hotelových doplňků významný argument
s vysokou vypovídací hodnotou a propagačním účinem.
Připomněl jste mi policajta z Beverly Hills ze stejnojmenného
filmu, který své kamarády na účet hotelu obdarovával bělostnými
župany…
Takové umíme také. I pantofle. V letošním roce u hoteliérů došlo
k razantnímu zvýšení poptávky po kvalitních županech a šitých
pantoflích z froté materiálu s pevnou podrážkou. Děláme je jak
s vyšívanými logy, tak s tištěnými, v nejlepším provedení. Co se
týká županů, dodáváme kvalitní české i zahraniční froté, záleží
na tom, jakou má který zákazník důvěru k různým výrobkům. Ať je to
župan české provenience nebo dovozový, ty které jsme s to dodávat,
splňují nejvyšší kvalitu pro standard pětihvězdičkových hotelů. Umíme
je v různých fazonách i velikostech, s vyšívanými logy i šité
přímo na zakázku.
Paní Procházková, proč jste se rozhodla vstoupit do rodinné
firmy?
Protože ráda aranžuji, vymýšlím a kompletuji doplňky tak, aby tvořily
ucelený soubor praktických a vkusných věcí. I když jsem původní
profesí stavař, dělám v podstatě designéra. Originální realizace
v oblasti designu a aranžování mne vždy naplňovaly. Někteří zákazníci
nám dávají volnou ruku, u jiných jsme vázáni manuály jejich řetězců.
Ale i u takovýchto zpravidla bývá prostor pro realizaci nových nápadů,
jež se odráží ve spokojenosti hostů. Jsou hotely, které na nás nechají
vytvoření celého setu. Od šitíček po obouvací lžíce, hotelovou
kosmetiku včetně začlenění hotelového loga. Vytváříme kompletní
sestavu doplňků spolu s věcmi, jako jsou hotelové mapy a organizační
systém informací pro hotelový servis. Od návodů na použití minibaru přes
etážový servis, průvodce televizí, veškerý sortiment, který hotel
potřebuje. Každý hotel je jiný. Každý dýchá jinou atmosférou, má jinou
architekturu, vybavenost. Sety doplňků se tomu musí barevně i tvarově
uzpůsobit tak, aby ladily po nejmenší drobnost, např. lahvičku, která
v figuruje v koupelně včetně tisku loga a jejího uzávěru.
Většina lidí, v jejichž blízkosti se pohybuji, má veliký tah
ve směru kvality, a kvalita je o dotahování věcí do detailů.
Ano, ale najdou se i tací, kteří vybavenost hotelovými doplňky
podceňují. Pochopitelně záleží i na tom, co si pod tímto souhrnným
pojmem představují. Hotelové doplňky začínají od jednoduché pásky na
WC, která avizuje hostovi, že toaleta byla vyčištěna a vydesinfikována,
až po informační systém, veškeré visačky, různé podložky, rozetky a
v neposlední řadě hotelové kroniky, které pro nás s brilantní
zručností zhotovuje jeden z předních českých knihařů. Hotelové
doplňky jsou jakoby třešničkou na dortu, bez které by to nebylo ono. Na
kvalitu je kladen opravdu veliký důraz a naše firma ji umí stoprocentní.
Takovou, jakou jsou schopny nabídnout renomované zahraniční firmy, a navíc
k ní přidat českou praktičnost a kreativitu.
Jak je na tom podle vás český hotelový průmysl?
Vcelku dobře. Je to nejen díky mezinárodní situaci, která momentálně
cestovnímu ruchu přeje, ale také investicím do hotelové infrastruktury.
Zejména pak díky hotelovému managementu, jehož úroveň je plně
srovnatelná se zahraničním. V řadě aspektů je na tom český hotelový
management i lépe, protože mu bylo a je souzeno obstát v daleko
složitějších podmínkách. To, že je na tom dnes dobře, je především
záležitostí lidí, kteří v něm pracují. Čeští hoteliéři si
zaslouží dostat se, a to i co se týče společenského uznání, daleko
více do popředí. Rozvoj hotelnictví svým ekonomickým dopadem a tvorbou
přímých a zejména nepřímých pracovních příležitostí dalece
přesahuje vlastní rámec. Jeho rozvoj je přímo spjat s podporou cestovního
ruchu a zahraničního obchodu, což je oblast, v níž má Česká republika
obrovský a dosud jen nepatrně využívaný potenciál.