Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Cesta kolem světa

7 exotických dovolených za 23 dní

Ing. Tomáš Cikán

Pro účastníky Cesty kolem světa je v průběhu dvaceti tří dnů připraveno sedm jedinečných atraktivních třídenních pobytů a bonus v podobě zastávky na Marshallových ostrovech spojené s obědem. Během nich cestovatel nasaje tamní atmosféru, seznámí se s tím nejzajímavějším, ochutná místní speciality, zrelaxuje na pláži a odpočine si mezi dvěma přelety. Zjednodušeně řečeno: za tři týdny absolvuje sedm atraktivních dovolených v pětihvězdičkové kvalitě, a to pokaždé s jinou lokální příchutí a novými zážitky. Za třiadvacet dnů si tak splní svůj životní sen snad každý milovník naší planety. Posoudí odlišnosti a přednosti karibských, pacifických, havajských a mikronéských pláží. Objeví čarokrásné vnitrozemí Kostariky s aktivními sopkami a pralesy i třetí největší ostrov světa Borneo s tisíce let starým deštným pralesem s orangutany. Navštíví pulzující metropoli Asie – Hongkong i její sousední portugalsko-čínské Macao a v neposlední řadě nejkrásnější část Indie – Rajastan s historií maharadžů a jedinečným chrámem Taj Mahal. V každé destinaci/zastávce po trase Cesty kolem světa kvalitní aranžmá pobytu zabezpečuje renomovaná a spolehlivá partnerská cestovní kancelář a samozřejmě pečlivě a osobně vybraný luxusní hotel světového formátu.

S Ing. Tomášem Cikánem, MBA se potkáváme v pátek 25. listopadu 2011 ve Španělském sále Pražského hradu záhy po vyhlášení výsledků prestižní ankety Českých 100 nejlepších.
Tomáši, cestovní kancelář ESO travel již tradičně figuruje mezi oceněnými. Nakolik k tomu přispěl váš na českém trhu průkopnický produkt Cesta kolem světa?
Uvedení unikátní Cesty kolem světa bylo jedním z našich letošních významných počinů. Je to produkt „pro radost“. Jedná se o cestu po nejúžasnějších místech naší planety v dosud nenabízeném komfortu spolu se servisem, který také nemá v cestovní nabídce v České republice obdoby. Je krásné mít možnost plnit sny druhých. Navíc mezi klienty jsou lidé, kterých si nesmírně vážím i za to, čeho v životě dosáhli. Nejedná se o žádné rychlokvašené celebrity, ale o cílevědomé české poctivé podnikatele, kteří od revoluce budují své firmy. Nyní pro ně přišel čas sklízet plody své tvrdé práce, a my jsme rádi, že se odměňují i naší Cestou kolem světa. Je skutečně zajímavé a inspirativní se s nimi setkávat. Tito lidé mají naprosto srovnané priority a přesně vědí, co chtějí a co nechtějí. Vyzařuje z nich určitý nadhled nad věcmi. Člověka to nutí k vlastnímu zamyšlení a klade si otázky ohledně svého životního postoje a priorit, zejména s výhledem do budoucna. Dá se říci, že v jistém slova smyslu se díky těmto osobním setkáním ocitám znovu na začátku, kdy jsme s manželkou ESO travel založili. S každým klientem jsme měli téměř osobní vztah. Mnozí z nich se stali našimi přáteli a jsou jimi dodnes. Toho si velmi vážím a považuji to za to nejdůležitější, co mi práce v cestovním ruchu přinesla.

Nehrozí, vzhledem k charakteru a délce cesty (kolem světa) u jejích účastníků cosi jako „ponorková nemoc“?
Věřím, že nehrozí. Osobně jsme se sešli se všemi zájemci. Při osobním pohovoru už díky mnohaletým zkušenostem poznáte, zda se nejedná o potencionálně problémového klienta. Navíc řada z účastníků Cesty kolem světa jsou naši věrní klienti. Účastníci Cesty kolem světa budou program absolvovat v malých skupinkách po patnácti. Každá skupinka bude mít svého vlastního průvodce. Klienti si program v destinacích mohou naplánovat sami. Je na nich, zda využijí naší nabídky fakultativních výletů, půjdou si zahrát golf nebo zůstanou relaxovat na pláži u hotelu. Pokud klient nebude chtít, neuvidí ostatní účastníky zájezdu častěji než jednou za dva až tři dny při krátkém několikahodinovém přeletu do další destinace. Řada z účastníků tohoto unikátního zájezdu již některé ze zařazených destinací navštívila. Přesto byli nadšeni celkovou skladbou programu a zejména komfortem a kvalitou servisu, který při tom nabízíme.

O zdařilém konceptu Cesty kolem světa svědčí i to, že první turnus je vyprodán a chystáte další.
Ano, již jsme vydali katalog s Cestou kolem světa v termínu 14.12.2012 až 5.1.2013. Těší nás, že můžeme tento unikátní projekt nabídnout v nejatraktivnějším období roku, kterým jistě Vánoce s Silvestr jsou. Někomu se může zdát prodej zájezdu s více než ročním předstihem příliš časný. Tito lidé však plánují na velmi dlouho dopředu a nemají s tím problém. Zkrátka vědí, co chtějí a kdy to chtějí. Nespoléháme na to, že velký zájem o první Cestu kolem světa automaticky znamená bezproblémový úspěch této další cesty. Pro klienty máme další motivaci v podobě atraktivní odměny v případě včasného objednání zájezdu. Pokud klienti složí zálohu do konce roku 2011, získají nejen slevu 50 tisíc Kč, ale navíc zájezd do Dubaje pro dvě osoby v pohádkovém hotelu Atlantis Palm vybudovaném na světově známém umělém ostrově ve tvaru palmy. Není nutné, aby na tento zájezd do Dubaje jely stejné osoby, které se zúčastní samotné Cesty kolem světa. Naopak řada klientů volí možnost darovat tento bonusový zájezd svým blízkým již pod letošní vánoční stromeček. Jedná se skutečně o takovou třešničku na dortu. Tím „dortem“ je samozřejmě vlastní Cesta kolem světa ve „vánoční edici“, jak ji také někdy nazýváme.

ESO travel ale nabízí také řadu dalších produktů včetně incentivních zájezdů.
Velký podíl incentivních cest je logickým vyústěním toho, jaká klientela s námi jezdí na běžné zájezdy. Jedná se o majitele a top manažery významných firem. Pokud jste spokojen se svojí soukromou dovolenou, logicky oslovíte pro realizaci velké firemní incentivní akce stejného dodavatele. Dalším důvodem je samozřejmě naše významné postavení na trhu s exotickými dovolenými. Dlouholeté zkušenosti s exotickým produktem a doložitelné úspěchy se skupinami od šesti do čtyř set padesáti osob mluví za vše. V rámci incentivní turistiky se samozřejmě neomezujeme pouze na exotické destinace. Naše oddělení incentivy má bohaté zkušenosti i s evropskými destinacemi, kde jsou velmi oblíbené návštěvy prestižních světových kulturních a sportovních akcí. Většina významných firemních klientů v průběhu roku kombinuje právě evropské destinace s některou z exotických zemí a preferuje jednoho zkušeného dodavatele.

Špičková kvalita a jí odpovídající cena zájezdu jsou u renomované cestovní kanceláře samozřejmostí. Jak jsem již uvedl, potkáváme se ve společnosti úspěšných lidí na jednom s nejvýznamnějších míst naší vlasti, při vyhlášení výsledků vysoce prestižní ankety. Jaký má pro ESO travel přínos, že takovýmto způsobem stvrzujete svoji příslušnost mezi české úspěšné firmy?
Jak jsem již uvedl, velkou část naší klientely tvoří lidé, kteří uspěli ve svých oborech. Jejich firmy se rovněž umisťují v podobně prestižních kláních. Přirozeně se při výběru obchodních partnerů jako první obracejí na společnosti, které dominují svým oborům. Vnímáme to tedy jako jakési potvrzení kvalitních vztahů mezi kvalitními partnery. A snad to nebude znít pateticky, ale vážím si toho velmi i osobně. Když jsem v roce 1994 zakládal ESO travel, ve snu by mě nenapadlo, že někdy budu součástí takto elitní společnosti. Je to pro mě odměna a zadostiučinění.