Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Čedok přesáhne tři miliardy korun v tržbách

Rozhovor s generálním ředitelem Čedoku Ing. Miroslavem Resem jsem zahájil dotazem, jaká byla pro nejstarší českou cestovní kancelář její šestaosmdesátá sezona.
Mohu říci, že loňský rok byl pro Čedok opět úspěšný. V oblasti tržeb překročíme hranici tří miliard korun, hospodářský výsledek za rok 2006 se bude blížit čtyřiceti milionům korun. Daří se nám posilovat postavení Čedoku na trhu a tím naplňovat naši dlouhodobou strategii, která spočívá ve zvyšování tržního podílu při současném dosažení plánované ziskovosti. V absolutních číslech to znamená, že nárůst v tržbách (v roce 2005 činily 2,8 mld. Kč) bude činit dvě stě milionů korun.

Teplé počasí letošní zimy a nedostatek sněhu prý zvyšuje poptávku po zimním koupání v mořích a oceánech…
Máte pravdu. V letošní zimní sezoně sledujeme dva protichůdné trendy. Katastrofální nedostatek sněhu se na jedné straně negativně odráží v poptávce po lyžařských pobytech. Prodávají se pouze lyžařské zájezdy do míst s jistotou sněhu, tedy do oblastí s nadmořskou výškou nad 1500 m a k ledovcům. Kromě toho klienti našeho specializovaného oddělení Exklusive Travel Čedok nyní ve větší míře poptávají zájezdy do amerických a kanadských lyžařských středisek, kde letos panují ideální sněhové podmínky. Na druhé straně zaznamenáváme v letošní zimě enormní poptávku po exotice – zájezdech k teplým mořím a oceánům. Z tohoto pohledu nám letošní počasí spíše nahrálo, neboť jsme měli připravenou rozsáhlou nabídku exotických zájezdů postavenou na cenově výhodných charterových letech. Právě využití charterové letecké přepravy v kombinaci s posilující korunou činí nabídku exotických zájezdů Čedoku cenově dostupnou stále širšímu okruhu klientů. Naprostým hitem letošní zimy je Kuba, kde máme prakticky všechny termíny vyprodané. Dalšími zajímavými destinacemi jsou Jamajka, Keňa s možností safari, nedaleký Zanzibar – ostrov koření a jako novinka indická Goa. Velký zájem je tradičně o Thajsko, kam vypravujeme charterové lety již několikátou sezonu. Kromě uvedených vzdálených cílů nabízíme jako osvědčenou celoroční destinaci Egypt – letoviska u Rudého moře, kde jsme v těchto lednových termínech překvapeni nezvykle vysokou poptávkou.

Opusťme zimní počasí. Začátkem prosince Čedok zahájil prodej zájezdů na léto 2007.
Ano, od počátku prosince jsou na našich pobočkách a u našich obchodních zástupců k dispozici nové letní katalogy Čedoku. Zmínil bych se o tom nejobsáhlejším, a to o katalogu pobytových zájezdů – Letadlem k moři. V jeho koncepci došlo ke změnám, které přispěly k výraznému zvýšení uživatelského komfortu našich zákazníků. Inovovali jsme grafiku i členění, jež jsme podřídili jednoduché orientaci z hlediska destinací, cen a základních informací o konkrétním zájezdu. Jako naprostou novinku uvádíme u každého zájezdu v katalogu web kód, po jehož zadání získá zákazník na internetu aktuální informaci o zájezdu – především o případných změnách, ke kterým může po určité době od vydání katalogu dojít . Tištěný katalog je „statické“ médium, které vydáváme v prosinci, a vyjma dotisku s ním pracujeme prakticky po celou sezonu, během níž přestávají platit některé údaje a naopak v platnost vstupují jiné. Jedná se zejména o položky, jako jsou bezpečnostní, palivové a jiné příplatky, které letecké společnosti mohou v průběhu sezony měnit. Po zadání web kódu na internetových stránkách Čedoku se klientovi zobrazí aktuální informace o zájezdu včetně kalkulačky, která mu vypočte cenu.

Vy jste navíc vydali monotematický katalog „Turecko“.
Turecko považuji za jednu z nejlepších zemí pro letní dovolenou u moře. Najdete zde krásné přírodní scenerie, čisté moře s příznivou teplotou i v okrajových termínech letní sezony a moderní ubytovací kapacity s vysokým standardem služeb. K tomu všemu je třeba přidat zásadní argument pro výběr této destinace, a tím jsou mimořádně příznivé ceny. Chceme nabídku letní dovolené v Turecku podrobněji přiblížit našim klientům, proto jsme se zde rozhodli rozšířit nabídku ubytovacích kapacit a ve spolupráci s naším zahraničním partnerem vydat speciální katalog pouze na Turecko.

Jaké trendy nyní u zájezdů a poptávky po nich převládají?
Dlouhodobě registrujeme posilování zájmu o vyšší standard služeb, zákazníci jsou ochotni si za vyšší kvalitu služeb připlatit. Stoupá poptávka po čtyř a pětihvězdičkových ubytovacích kapacitách a po službách all inclusive. Roste podíl leteckých zájezdů a dále zájemců o individuální cestování – dovolené šité na míru. Co se týče destinací, největší boom jsme loni zaznamenali u Řecka, jak kontinentálního, tak u ostrovů, dále u kontinentálního Španělska, Sardinie a Sicílie. Kromě samotné kvality zájezdů hraje stále významnější roli kvalitní komunikace s klientem při výběru a rezervaci dovolené. V loňském roce jsme dokončili redesign většiny poboček Čedoku. Jejich nové ztvárnění zpracoval architektonický ateliér „De.Fakto“ v čele s panem architektem Sladkým. V rámci rozvoje pobočkové sítě Čedoku jsme se zaměřili na velká nákupní centra, kam směřuje stále více lidí. Tyto pobočky se setkávají s velmi příznivou odezvou klientů.

Zmínil jste se o vlastní pobočkové síti. Jak hodnotíte spolupráci s obchodními zástupci Čedoku – cestovními agenturami? Neklesá podíl prodejů přes tento prodejní kanál?
Právě naopak.V loňském roce jsme zde zaznamenali téměř 5% meziroční nárůst prodejů. Podíl obchodních zástupců na našich prodejích dosahuje téměř třiceti procent. Výrazně roste i podíl prodejů u dovolené na míru. Je to způsobeno jednak rostoucí poptávkou po tomto typu produktu, jednak i motivací našich prodejců, kteří mohou získat v absolutních číslech vyšší provizi. Tak jako doposud i v nadcházejícím období chceme dále posilovat spolupráci s našimi obchodními zástupci a vytvářet jim stále lepší podmínky jak v oblasti provozně technické, tak v oblasti obchodní formou zajímavých provizí a doplňkových motivačních programů. V neposlední řadě našim obchodním zástupcům nabízíme sedmaosmdesátiletou tradici Čedoku, která je obrovskou marketingovou výhodou, protože pro klienta je koupě zájezdu i věcí důvěry.

www.cedok.cz