Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Být partnerem

Strategickým spojencem leteckých dopravců je celosvětová síť cestovních agentur. Ta s nimi v oblasti distribuce letenek komunikuje prostřednictvím globálních distribučních systémů. 75 % agentur v Česku využívá jeden z největších – Amadeus, který je zde od r. 1993 zastoupen společností Amadeus Marketing CSA, s.r.o. Obchodního ředitele této společnosti Ing. Jana Bartáka jsem požádal o stručné vyjádření, jak globální distribuční systém funguje.
Amadeus je dominantním systémem v Evropě. Jeho strategií je být spolehlivým partnerem subjektů v cestovním ruchu. Na jedné straně poskytovatelů služeb, jako jsou letecké společnosti, hotelové řetězce, půjčovny automobilů, pojišťovny, poskytující cestovní pojištění, a na druhé těch, kteří jejich služby pomáhají prodávat konečným uživatelům – cestovní agentury.

Ty ale bývají různě orientované a velké.
Pochopitelně. Naším úkolem je nabídnout jim v Česku i na Slovensku technologie a připojení do systému Amadeus, které odpovídají jejich potřebám. Nejjednodušší forma je prostřednictvím produktu Pro Web, který umožňuje připojit se do systému Amadeus v prostředí internetového prohlížeče. Pokud jeho uživatel zaregistruje určitý objem letenek za kvartál, užívá systém zdarma. Dnes může mít do Amadea přístup každý, kdo má internet.
Vyšší forma připojení je pevnou linkou SITA X.25 s využitím produktu Pro Tempo nebo přes TCP/IP protokol, což je naše novinka. Ve spolupráci s telekomunikační firmou GTS nabízíme cestovním agenturám možnost se nejen připojit pevnou digitální linkou s minimální kapacitou 64 kb/s do systému Amadeus, ale i na internet, a vytvořit si i soukromou počítačovou síť mezi pobočkami tak, aby mohly on-line sdílet svá data o zákaznících apod.

Rád bych, coby druhdy profesionální muzikant, podotkl, že i z mistrovského nástroje, není-li zvládnut, poleze „velké kulové“. Naopak virtuos, jako např. pan Stivín, zahraje mistrovsky i na rouru od záchodu. Špičkoví letenkáři jsou elitní kastou bez nadsázky k nezaplacení.
Ano, velmi důležitou věcí je umět systém obsluhovat. Vychovat kvalitního letenkáře, naučit jej letenkářské řemeslo není jednoduché. To je další oblast, s níž agenturám rovněž pomáháme. Součástí naší nabídky je vícestupňový systém školení. Pro začínající letenkáře pořádáme základní osmidenní. Pro ty, kteří již vystavují letenky v IATA agenturách, čtyřdenní ticketingové atd.

V úvodu jste zmínil, že strategií Amadea je partnerství.
Naší silnou stránkou je koncept „System User“, kdy agentury pracují se stejnou databází jako pracovníci leteckých společností. Tento koncept vychází z toho, že 113 leteckých společností po celém světě je uživatelem systému Amadeus. Jsou jimi i hlavní hráči na českém trhu jako ČSA, Lufthansa, Air France či British Airways ad. Díky tomu se na obrazovkách Amadea cestovním kancelářím okamžitě on-line zobrazuje nejaktuálnější situace knihování jednotlivých linek a knihovacích tříd.




www.amadeus-nmc.cz