Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Pan Lotfi Mani je ředitelem Tuniského národního úřadu pro
cestovní ruch. Koncem loňského roku jsme se potkali v rámci
předvánočního setkání ONTT s novináři v hotelu Ambassador v Praze.
Letos začátkem roku 2004 pak na mezinárodních veletrzích GO v Brně a na
Slovakiatouru v Bratislavě, kde jsem jej požádal o rozhovor.
Slováci i Češi rádi a hodně cestují. Jejich možnosti se rozšiřují
spolu s tím, jak se jim zvyšuje životní úroveň. Ruku v ruce s jejich
sílící kupní silou se zvyšují počty těch, kteří upřednostňují
leteckou dopravu oproti pozemní. To je v podstatě voda na náš mlýn,
protože Tunisko je typickou leteckou destinací.
Ano, pro Slováky i Čechy je Tunisko zavedenou typickou středomořskou
destinací. Navíc nadprůměrně pohostinnou. U nás Čechů a ostatně
i Slováků platí mnohem více než u řady dalších národů, že láska
prochází žaludkem. Z hlediska kvality gastronomie, chutnosti a
v neposlední řadě množství jídla a cenových relací je Tunisko vysoce
konkurenční.
Tunisko má nejen vynikající gastronomii, ale i řadu dalších atraktivních
oblastí, kvůli kterým k nám turisté z celého světa rádi
přijíždějí. Jsme bezpečnou a pohostinnou zemí s čistým mořem,
spoustou slunečních dnů, krásnou pouští a řadou antických památek. To
vše dohromady tvoří sílu tuniského cestovního ruchu.
Nejen tyto danosti, pane řediteli. Od té doby, co jste na slovenský a
český trh nastoupili, realizujete cílevědomou strategii propagace
cestovního ruchu Tuniska. Jak jinak si vysvětlit trvale se zvyšující
oblíbenost Tuniska u českých a slovenských obyvatel?
Určitě i tím, že se o něm ví a že si u Čechů a Slováků zasloužilo
dobrou pověst. V roce 2003 Tunisko navštívilo zhruba devadesát tisíc
občanů České republiky a dvaadvacet tisíc obyvatel Slovenské
republiky.
Co se týče podkladů k statistikám v cestovním ruchu,
předpokládám, že si je u vás netahá mág z rukávu…
Každý cestující do Tuniska na palubě letadla nebo v tranzitním prostoru
vyplňuje vstupní formulář, v němž uvádí základní údaje – jméno,
příjmení, ve kterém hotelu bude ubytován apod. V hotelu opět vyplní
obdobný. Tyto dva formuláře se porovnávají a tvoří základ oficiálních
statistik, o něž se opírá marketing destinace, na jehož základě
realizujeme cílenou propagaci země.
S čím Tunisko v oblasti cestovního ruchu přichází v roce 2004?
Sám jste uvedl, že jsme zavedenou destinací, proto budeme pokračovat
v nastoupené cestě. Co se týče novinek, letos na přelomu ledna a února se
u nás např. koná Evropský pohár národů ve fotbale. Dojde k otevření
nového pouštního golfového resortu u města Tozeur. Dochází k rozvoji
dalších letovisek, např. Hergla, kde vyrůstají nové hotely, zábavní
parky apod. Nicméně, především budeme pracovat na upevňování postavení
Tuniska coby významné a oblíbené turistické destinace.
Tuniský národní úřad pro cestovní ruch
Sokolská 39
120 00 Praha 2
tel.: 224 941 824, 224 942 424
fax: 224 941 825
e-mail:
onttpraha@mbox.vol.cz