Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































RENOCAR je rodinnou firmou s dvacetiletou historií spjatou se značkou BMW. Dnes patří k nejlépe hodnoceným prodejcům a servisům BMW v Česku. Je i předním autorizovaným prodejcem a poskytovatelem servisu značek Mini, Opel a Chevrolet; prodejcem značkových pneumatik, litých disků a sportovního autopříslušenství. Kořeny firmy sahají do šedesátých let minulého století. Tehdy se stal Miloš Vránek technikem v BMW klubu Brno. Během následujících dvaceti let se tak dokonale seznámil se srdcem snad každého BMW, které na Moravě jezdilo. V r. 1988 začal RENOCAR s restaurováním oldtimerů BMW. Od této činnosti je odvozeno jméno RENO (renovace) CAR (aut). Špičkovou prací se mu podařilo získat zákazníky i v Německu a Švýcarsku. Práci RENOCARu najdete i v Muzeu BMW AG v Mnichově. V r. 1990 se zařadil k prvním soukromým firmám v Československu. Díky renomé doma i v zahraničí se v r. 1991 stal prvním oficiálním dealerem a servisem BMW AG v Československu. Dalším mezníkem byl rok 2007 – počátek autorizovaného prodeje a servisu značek Opel a Chevrolet.

BMW je moje srdeční záležitost

Miloš Vránek

Už jsem trošíčku starší ročník výroby. Zažil jsem doby, kdy se stála pořadí na Moskviče, Škodovky… Až po vojně jsem si mohl dovolit koupit nějaký vůz. Dělal jsem si výběr, a protože jsem coby průmyslovák pracoval v kopřivnické Tatrovce, jako patriot jsem byl přesvědčen, že naše nejlepší auto je Tatra. V té době už bylo jasné, kam bude Tatra Kopřivnice směřovat. Že to budou nákladní vozy, a že z osobních toho moc nebude. Byť Tatra byla u mne mezi třemi kandidáty spolu s BMW a Mercedesem. Mercedes byl komplikovanější, a tak mi vyšlo BMW jako vítěz pro svá jasná logická technická řešení. Od té doby jsem zůstal značce BMW věrný. I když jsem tehdy stále ještě netušil, že se pro mne BMW stane osudovým. Bavila mne totiž spousta věcí. Ale pak už zcela zvítězilo BMW a vědomí: „Musíš něco dělat, a musíš to dělat pořádně.“ BMW je moje srdeční záležitost.

S předsedou představenstva společnosti RENOCAR, a.s. panem Milošem Vránkem se potkáváme v Brně 5. dubna 2011 před slavnostní prezentací nového modelu BMW, cabrioletu řady 6.
Pane Vránku, nejdřív mi dovolte složit poklonu, že se vám (z takřka domácí dílny) podařilo vybudovat prosperující firmu, která nejenže dělá radost zákazníkům, ale dává obživu spoustě dalších lidí, zejména pak těm, které přímo zaměstnáváte.
Opravdu jsme začínali z nuly. Dnes se to bude zdát až nemožné a jako neuvěřitelná drzost, když jsem si v roce 1988 dovolil nabídnout své služby firmě BMW ve stodole, kterou jsem upravil na svazarmovskou dílnu. Dokonce se stalo, že se tam ten člověk od BMW přijel z Mnichova podívat. Usmál se a řekl: „Pane Vránku, tady? V tomhle to nemůžete dělat.“ Neodradilo nás to. Krůček za krůčkem jsme budovali. Nikdy jsem se ale nenechal dotlačit za rámec toho, co jsem schopen zajistit a o čem jsem věděl, že splním. Nikdy, i když řada požadavků byla velice tvrdě formulovaná. Jak ze strany BMW tak i předchozího importéra. Nikdy jsem tuto chybu neudělal. A dnes musím říci, že vděčím právě této rozvaze, že jsme naši firmu vybudovali. Jeden syn byl se mnou téměř od začátku, a druhý – lékař – který se teď věnuje prodeji, je už ve firmě sedm let, a tak se „léčíme“ navzájem.

BMW je automobilkou, která si trvale drží vysoké postavení na světovém trhu. Její strategií je investovat do výzkumu a vývoje technologií. Do maximální bezpečnosti a šetrného vztahu k životnímu prostředí. V tomto BMW určuje světové trendy.
Vystihl jste to. Jako premium segment se BMW odlišuje nejen kvalitou, ale také cenou. Pokud chci vysokou kvalitu, a tu BMW vždy reprezentuje, protože stojí na špici inovací a v mnoha směrech stanovuje měřítko ostatním automobilkám, musím akceptovat dražší vstupy a zejména cenu práce. Zkrátka každý špás něco stojí, a to, co BMW dává, je rozhodně to nejlepší, co v tomto segmentu v takto širokém pojetí lze objevit.

V USA obdobně jako v Evropě, Rusku a Číně bývá vůz BMW vyjádřením postavení ve společnosti.
BMW se zaměřuje na prémiové klienty. Všechno to jsou obrovské perspektivní trhy. Každý, kdo tam něco znamená, vlastní špičkové evropské auto, a BMW mezi ně společně s Mercedesem či Porsche rozhodně patří. Spektrum zákazníků je však daleko širší. Dřív BMW obsahovalo segment trhu od střední třídy výš. Nižším příjmovým skupinám neměla značka co nabídnout. Do tohoto spotřebitelského spektra jsou nyní směrovány jeho nové modelové řady 1 a X1. To jsou vozy, jejichž cena se pohybuje kolem půl milionu korun. My o nich říkáme: „Moje první BMW.“ Když se podíváte před náš autosalon, je tam vystaveno auto s měsíční splátkou 6999 Kč. A je to BMW se vším všudy.

Proč by lidé měli chodit kupovat auta a motocykly zrovna k vám do RENOCARu?
Protože v našem případě můžeme hovořit o tradici, zkušenosti a především o odpovědnosti. Odpovědnost, to je to, co mám já a co mají mí synové. Svým zaměstnancům i zákazníkům odpovídáme přímo osobně. To není o nějakém řediteli, který je někde na nějakou dobu a pak jde jinam. Pokud už nastane nějaká chyba, přikládáme jí veliký význam a přistupujeme k ní s patřičnou odpovědností. To je princip našeho podnikání. Budujeme tu obrovské zázemí. Stavíme nový servis – investici za víc než šedesát milionů. To jsou věci, které si náš zákazník zaslouží. U BMW jde vývoj rychle dopředu. Požadavky od výrobce jsou nekompromisní. BMW nám dává noty a my podle těch not musíme odvádět perfektní práci. Zkrátka, v RENOCARu chceme držet se značkou tempo.

Rád bych naši řeč, pane Vránku, zavedl na město, kde má RENOCAR svůj hlavní stan. Na Brno. Tím, že lidé úspěšně podnikají, pečují i o své město a stát.
Nemyslím si, že v Brně jsou jiné podmínky než kdekoliv jinde v Česku. Svoji pobočku má Renocar také v Praze, v Kongresovém centru na Vyšehradě. To, že podnikající subjekty odvádějí nebo neodvádějí daně, je samozřejmě pro stát a pro hospodaření měst a obcí rozhodující. My své zemi a samozřejmě Brnu fandíme. RENOCAR podporuje zdejší kulturu a mládežnický sport. Zrovna dnes hraje brněnský basketbalový tým finální zápas. Takže o půl šesté vyrážím na basketbal, abychom podpořili brněnský sport. Sponzorskou smlouvu máme i s Brněnským národním divadlem. Mládežnický sport a umění jsou oblasti, které se bez donátorství neobejdou.