
Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Baťův kanál je unikátní historická vodní cesta, která byla
vybudována v 30. letech minulého století za účelem zlepšení
zavlažování zemědělské půdy a dopravy lignitu z Ratíškovických dolů
do Baťových továren ve Zlíně (a Otrokovicích). Plavební cesta vede
částečně korytem řeky Moravy a částečně vykopaným umělým kanálem.
Výstavbu závlahového a plavebního díla, jehož délka je 53 km, vede přes
13 plavebních komor a spojuje města Otrokovice a Rohatec, spolufinancoval
v součinnosti český stát a firma Baťa. Plavební kanál a zavlažovací
systém byly využívány až do začátku 60. let minulého století, kdy
z politických a později i z ekonomických důvodů přestaly fungovat.
Novým impulzem pro obnovu Baťova plavebního kanálu a jeho přeměnu
z průmyslového využití na turistickou vodní cestu se stala v polovině
devadesátých let 20. století iniciativa obcí a měst ležících podél
vodní cesty, které založily organizaci, jež se stará o rozvoj cestovního
ruchu na Baťově kanálu a v jeho okolí. V současné době si mohou
návštěvníci regionu odnést zážitek z plavby jak na malých motorových
lodičkách a hausbótech, tak i na velkých plavidlech s kapacitou až
60 osob v rámci nabídky jednotlivých přepravců na úseku Otrokovice –
Sudoměřice a říčním úseku u Hodonína. Mezi nejoblíbenější
turistické programy patří spojení plavby po Baťově kanálu a návštěvy
skanzenu, hvězdárny, muzeí a zámků, které se nacházejí v blízkosti
Baťova kanálu, či s návštěvou vinných sklípků. Stále větší oblibu
si získávají také pravidelné nedělní plavby z Veselí nad Moravou do
centra Strážnice, lodní spojení Strážnice – Petrov, či plavby do
Uherského Ostrohu spojené s návštěvou zámecké vinotéky a ochutnávkou
místních vín. Od letošního roku je možno využít první mezinárodní
lodní linku Hodonín – Skalica – Rohatec a zpět. V Sudoměřicích je
po první fázi rekonstrukce zpřístupněna technická památka Výklopník.
Jedná se o objekt, kterým se nakládal lignit z vagonů na nákladní lodě.
Na střeše je zřízena vyhlídka, ze které lze shlédnou krásy nivy řeky
Moravy, je zde ale i krásný výhled do blízkých Bílých Karpat.
Informační centrum Baťova kanálu:
Baťův kanál, o.p.s.
Zámecká 2
698 01 Veselí nad Moravou
tel./fax: 518 325 330
e-mail:
abk@batacanal.cz