Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Baťův kanál

Baťův kanál je unikátní historická vodní cesta, která byla vybudována v 30. letech minulého století za účelem zlepšení zavlažování zemědělské půdy a dopravy lignitu z Ratíškovických dolů do Baťových továren ve Zlíně (a Otrokovicích). Plavební cesta vede částečně korytem řeky Moravy a částečně vykopaným umělým kanálem. Výstavbu závlahového a plavebního díla, jehož délka je 53 km, vede přes 13 plavebních komor a spojuje města Otrokovice a Rohatec, spolufinancoval v součinnosti český stát a firma Baťa. Plavební kanál a zavlažovací systém byly využívány až do začátku 60. let minulého století, kdy z politických a později i z ekonomických důvodů přestaly fungovat. Novým impulzem pro obnovu Baťova plavebního kanálu a jeho přeměnu z průmyslového využití na turistickou vodní cestu se stala v polovině devadesátých let 20. století iniciativa obcí a měst ležících podél vodní cesty, které založily organizaci, jež se stará o rozvoj cestovního ruchu na Baťově kanálu a v jeho okolí. V současné době si mohou návštěvníci regionu odnést zážitek z plavby jak na malých motorových lodičkách a hausbótech, tak i na velkých plavidlech s kapacitou až 60 osob v rámci nabídky jednotlivých přepravců na úseku Otrokovice – Sudoměřice a říčním úseku u Hodonína. Mezi nejoblíbenější turistické programy patří spojení plavby po Baťově kanálu a návštěvy skanzenu, hvězdárny, muzeí a zámků, které se nacházejí v blízkosti Baťova kanálu, či s návštěvou vinných sklípků. Stále větší oblibu si získávají také pravidelné nedělní plavby z Veselí nad Moravou do centra Strážnice, lodní spojení Strážnice – Petrov, či plavby do Uherského Ostrohu spojené s návštěvou zámecké vinotéky a ochutnávkou místních vín. Od letošního roku je možno využít první mezinárodní lodní linku Hodonín – Skalica – Rohatec a zpět. V Sudoměřicích je po první fázi rekonstrukce zpřístupněna technická památka Výklopník. Jedná se o objekt, kterým se nakládal lignit z vagonů na nákladní lodě. Na střeše je zřízena vyhlídka, ze které lze shlédnou krásy nivy řeky Moravy, je zde ale i krásný výhled do blízkých Bílých Karpat.







Informační centrum Baťova kanálu:

Baťův kanál, o.p.s.

Zámecká 2

698 01 Veselí nad Moravou

tel./fax: 518 325 330

e-mail:

abk@batacanal.cz




www.batacanal.cz