Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Barceló Hotels & Resorts

Barceló pro firemní klientelu


Společnost Barceló Hotels & Resorts patří mezi 30 největších hotelových společností na světě. V současné době nabízí přibližně 31 tisíc pokojů ve 122 hotelích a je zastoupena ve 14 zemích světa.

Hotel Barceló Praha****
se 198 pokoji a 15 suite, v klidné obytné a obchodně administrativní zóně v Praze 4 na Pankráci (městskou hromadnou dopravou 15 minut od centra), je ideální pro obchodní i turistickou klientelu. Prosvětlené elegantní pokoje skýtají panoramatické výhledy na Prahu (klimatizace, koupelna s vanou a vysoušečem vlasů, telefon s přímou volbou, barevná TV/SAT, pay TV, bezpečnostní schránka, minibar). Suite jsou prostornější (některé mají dvě ložnice), kromě standardního vybavení je hostům k dispozici kávový/čajový servis. Hotel zajišťuje čtyřiadvaceti­hodinový room servis, prádelnu, směnárnu, informace o kulturním dění, rezervaci vstupenek, organizaci okružních cest a výletů, zprostředkování půjčovny vozidel, zajištění kurýrní služby, posílání faxů, cybercorner, konfirmaci letenek, zajišťování informací o dopravním spojení, hotelový taxiservis, catering atd. V ? la carte restauraci „Mediterráneo“ se lze setkat s fascinujícím světem rozmanitých chutí, druhů a vůní a vynikajícím výběrem španělských i středoevropských vín (otevřena denně na business snídaně, obědy a večeře). V restauraci „Buffet“ je možné ochutnat rozmanité studené i teplé speciality. Příjemné prostředí lobby baru „Las Brisas“ spolu s perfektní obsluhou přispívá ke zdárnému průběhu obchodních schůzek a skýtá příjemné posezení i pro neformální setkání s přáteli. Lobby bar také nabízí malá občerstvení: sendviče, malé saláty, španělské speciality – tapas i výtečné cukrářské výrobky. Nové konferenční centrum s variabilním uspořádáním v konfiguraci čtyři, tři nebo dva sály či jeden velký sál plus dva salonky umožňuje pořádání akcí až pro 450 účastníků.

S generálním ředitelem pražského hotelu Barceló Praha panem Ericem Staubem jsme se potkali při příležitosti zprovoznění nových konferenčních prostor. Pane řediteli, jak ilustrují obrázky, hotel Barceló Praha zkrásněl.
V průběhu loňského roku u nás probíhalo rozšíření a modernizace konferenčních interiérů. Firemní a obchodní klientela je totiž hlavním důvodem, proč jsme úpravy realizovali. Hotel Barceló Praha firemní klientele poskytoval zázemí i v minulosti, a i v současné době ji vnímáme jako vysoce perspektivní. Se stejným cílem, tedy co nejlépe uspokojovat její potřeby, bude letos probíhat modernizace pokojů. Upgrade hotelu jsme zahájili částečnou modernizací lobby. Pokračovali jsme interiéry restaurací „Buffet Praha“ a „Mediterráneo“. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval společnosti Amber Interier, zejména její majitelce paní Andree Dufkové, za vysoce tvůrčí spolupráci. Moc mne potěšilo, když jsem zjistil, že interiéry hotelu Barceló Praha navrhovala a realizovala firma, která se podílela na tvorbě soukromých prostor Kramářovy vily – sídla českých ministerských předsedů.
Nové konferenční prostory zabírají plochu cca 430 m2. Jedná se o čtyři vzájemně propojitelné sály. Můžeme tak vytvořit čtyři, tři nebo dva sály či jeden velký sál. Jsou vybaveny audiovizuální technikou poslední generace. Kromě sálů máme dva salonky pro menší akce, porady, obchodní schůzky apod. Vedle restaurace, v níž se již v minulosti odehrávaly svatby, bankety apod., se teď budou obdobné společenské a rodinné události konat i v nových sálech. Jejich koncipováním jsme se snažili maximálně reflektovat potřeby firem, které v našem okolí sídlí a i těch, které vzhledem k perspektivnosti lokality sídlit brzy budou. Už od předešlých let ve společných prostorách, jako je hala, lobby či restaurace, a na třech ubytovacích patrech poskytujeme WiFi připojení pro hotelové hosty zcela zdarma. Ve prospěch podpory prodeje nových konferenčních prostor a orientace na firemní klientelu jsme reorganizovali obchodní oddělení hotelu. Začali jsme spolupracovat s panem Milošem Zářeckým, který řídí oddělení Sales a Marketingu. Koncem ledna nebo začátkem února budeme realizovat „Den otevřených dveří“ nejen pro zvané, ale i pro příchozí. Pro představitele firem, kteří budou mít zájem navštívit nové konferenční prostory a seznámit se s jejich dispozicemi. Ten samý den, zřejmě v odpoledních hodinách, se uskuteční zahajovací koktejl.

Našim národům českému a španělskému (k nimž, „jak ilustrují“ naše příjmení německého původu – „Kainc“ a „Staub“, náležíme) po dlouhou dobu vládla dynastie Habsburků.
Když žijete a pracujete v cizině, a i když máte spolupracovníky na vysoké profesionální úrovni, jste limitován odlišným kulturním prostředím. I z toho důvodu jsem si dal osobní závazek začít se učit česky. Samozřejmě, že i díky pobytu v České republice si uvědomuji řadu obdobných rysů Česka a Španělska. Když jsme loni v hotelu Barceló Praha organizovali mezinárodní malířskou soutěž, předseda umělecké poroty prof. Štěpánek vždy zdůrazňoval význam společných historických kořenů Španělského království a Zemí koruny české. V příštím roce plánujeme zúčastnit se mnoha akcí organizovaných španělským kulturním oddělením při Velvyslanectví Španělského království v České republice, jejichž cílem je nejenom propagovat španělskou kulturu, ale především zlepšovat vzájemné česko-španělské vztahy. Samozřejmě, stěžejní činností společnosti Barceló Hotels & Resorts, a tedy i hotelu Barceló Praha, je hotelnictví. S otevřením nových konferenčních prostor se změnila nabídka hotelu Barceló Praha, a to, jak jsem již zmínil, zejména ve prospěch firemní a obchodní klientely. Prostřednictvím dalších gastronomických událostí chceme pokračovat i v propagaci španělské kuchyně. Ty se budou odvíjet buď podle sezony nebo tematicky. Líbilo by se nám mít vyhrazen jeden den v týdnu gastronomii některé z oblastí Španělska. Rádi bychom u nás zahájili tradici nedělních brunchů. Jejich konání budeme oznamovat s předstihem.

Když jsme spolu dělali první interview pro Všudybyl (čtvrté vydání 2005 str. 14 – 16), „Úsměv pro Prahu“ (viz stejnojmenné heslo pro fulltextový vyhledávač Internetového časopisu lidí a o lidech v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz), zmiňoval jste, že společnost Barceló Hotels & Resorts hodlá odtud s podporou Prahy expandovat do střední Evropy. Jak jsou tyto ambice naplňovány?
Do portfolia mé působnosti patří oblast Evropy od Pyrenejí na východ. Plány společnosti Barceló Hotels & Resorts jsou vysoce ambiciózní. Pracujeme na tom, abychom v centru Prahy otevřeli další hotel. Vzhledem k atraktivitám Brna, a zejména jeho výrazné akceleraci v rámci evropské integrace s dalšími evropskými metropolemi díky rozvoji letecké přepravy a zkvalitnění železničního spojení, se díváme i na možnosti investovat právě zde. Smlouvy o smlouvách budoucích máme podepsány v Německu ve Frankfurtu nad Mohanem. V Německu dokonce probíhají jednání o koupi celé hotelové sítě. Rozběhlé projekty jsou na Slovensku v Bratislavě, v Maďarsku v Budapešti. V teritoriu mé působnosti, v důležitých evropských metropolích, chceme do roku 2010 otevřít nejméně deset nových městských hotelů. Projektů je mnoho. Vedeme řadu jednání a intenzivně vyhledáváme příležitosti expanze. Mohl bych zmínit Berlín nebo Varšavu, kde již smlouvy o spolupráci a o otevření nových hotelů máme podepsané. Roli Prahy ilustruje skutečnost, že již téměř rok tyto aktivity koordinuje expansion manager společnosti Barceló Hotels & Resorts pan Lukáš Noga. Jeho cílem je vyhledávat příležitosti zejména v nově integrovaných zemích Evropské unie. Hotelová společnost Barceló Hotels & Resorts realizuje projekty nejenom v rámci střední Evropy, ale probíhají i jednání o nových projektech, např. v Římě, Londýně či Bruselu.



www.barcelo.com