Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Allianz si váží svých partnerů. Jedním z nejvýznamnějších jsou ČSA.

Allianz pojišťovna, a. s. je stoprocentní dceřinou společností předního pojišťovacího koncernu Allianz AG Mnichov. Svou činnost na českém pojistném trhu zahájila 1. ledna 1993. Dnes patří mezi tři největší univerzální pojišťovací ústavy v Česku. Její produkty jsou oblíbené i v letecké dopravě. Dovolil jsem si proto předsedu představenstva a generálního ředitele Allianz pojišťovny pana Miroslava Tacla požádat o rozhovor.

Pane předsedo, jak vnímáte cestovní ruch?
Jako úspěšné hospodářské odvětví, které zemím s aktivní turistickou politikou přináší příliv turistů, a tím i ekonomickou prosperitu. A jako manažer jednoho z největších cestovních pojistitelů v České republice se také samozřejmě zajímám o jeho přínos pro naši pojišťovnu. Když se řekne Allianz, většina lidí působících v cestovním ruchu řekne: „To je pojišťovna, kterou známe. Pojišťovna, která nabízí velice kvalitní produkty.“ To je pro Allianz důležité.
Našimi klienty je i řada významných subjektů působících v turistickém ruchu, například lázně, hotely, restaurace, dopravci, cestovní kanceláře i agentury aj. Allianz také nabízí velmi kvalitní cestovní pojištění. V loňském roce jsme byli největším pojistitelem rizik spojených s cestováním. To je jeden pohled. Druhý je můj privátní. Velice rád cestuji. Sjezdil jsem téměř celý svět – není kontinent, na němž bych nestanul. V současné době k cestování využívám služeb cestovních kanceláří. Dříve jsem si všechno organizoval sám, dnes ale nemám tolik času na přípravy a zároveň jsem si zvykl na určitý komfort a kvalitní servis.

V pátém vydání letošního Všudybylu (str. 25) ředitel pražského hotelu Ametyst pan Wolfgang Teufl skládá Allianz poklonu. Nedaleko česko-německých hranic na území Česko-saského Švýcarska v Kurort Rathenu se totiž nachází hotel " Elbschlosschen", patřící stejným majitelům jako hotel Ametyst. Pan Teufel přímo říká: „Náš nádherný lázeňský hotel " Elbschlosschen“ je umístěn v malebné krajině v bezprostřední blízkosti Labe. Bohužel, 13. srpna loňského roku byl postižen povodní. Díky perfektní součinnosti s pojišťovnou Allianz jsme jej kompletně zrekonstruovali a navíc rozšířili prostory pro wellness. Od poloviny dubna je již opět plný hostů." Allianz ale i zde, v Česku, v onom roce hodně pomohla lidem a institucím. Řadě z nich vysoce nad rámec smluvních závazků.
Rok 2002 se pro Allianz pojišťovnu stal díky katastrofálním povodním nejhorším rokem jejího působení na českém trhu. Na likvidaci škod po loňských povodních jsme vyplatili tři a půl miliardy korun. Přesto, že naše hospodaření skončilo za rok 2002 ztrátou v řádu několika set milionů korun, snažili jsme se pomoci i těm, kteří neměli potřebné pojištění, např. proto, že na něj neměli peníze. Každá úspěšná firma nese určitou společenskou zodpovědnost a my v Allianz pojišťovně jsme si toho plně vědomi. Proto jsme věnovali více než 8 milionů korun na nápravu povodňových škod a obnovu prostor a aktivit více než dvaceti subjektům, převážně dětským domovům, školám, školkám a sportovním a sociálním zařízením.

Toto inetrview jsme si domluvili v Teplicích na zahájení tamní 849. lázeňské sezony. Hlavním tématem Všudybylu je ale letecká doprava.
Mezi naše klienty samozřejmě patří i lázeňská zařízení. Allianz má v Česku již téměř milion klientů. Ale jak už jsem se v úvodu našeho rozhovoru zmínil, jednou z oblastí, kde se cítíme velmi silní, je pojištění leteckých společností. Allianz je celosvětově velkým leteckým pojistitelem. V Česku jsou naším klientem také České aerolinie. Jsme na to patřičně hrdí. Pojišťovat národního vlajkového dopravce, a navíc flotilu ČSA, která patří ke světové špičce, to je čest. České aerolinie dnes v leteckém byznysu hrají první ligu a vybraly si k tomu pojistitele, který ji ve svém oboru hraje také. Opravdu, vážíme si všech klientů, ale mít ve svém portfoliu ČSA, to je pro každého velký kompliment.

V současném těžkém období celosvětové stagnace letecké dopravy jsou ČSA jednou z mála klasických leteckých společností poskytujících komplexní služby, které mají pozitivní růstovou dynamiku. Proč tomu tak podle vás je?
Jsem přesvědčen, že je tomu tak proto, že mají velmi dobrý management a strategii. Strategie ČSA není momentální, krátkodobou záležitostí. Naopak. Realizuje se již řadu let. V tom tkví jejich úspěch. Velmi promyšlená strategie, propracovaná obchodní politika a kvalitní management.

Dotkl jste se managingu. Jste člověkem, který úspěšně řídí velkou společnost. Podle mne je organizace největším zázrakem existence. Nejen vesmíru či živé hmoty, ale i mezilidských procesů. Od firmy, v níž vládne chaos, se žádné zázraky čekat nedají. Zázrakem vesmíru ale je, že všechno funguje jakoby samo sebou, že se nesrážejí planety apod. To samé platí, pokud se to podaří u organizace a řízení lidí.
To je pravda. Ale i planety se někdy srážejí. U lidí to však bývá podstatně častěji. Ale dobré řízení lidí dokáže využít i takových srážek. Možná i z toho důvodu dnes Allianz patří ke špičce pojišťovacího trhu. Ve vedení Allianz pojišťovny jsem již třetím rokem. Předtím jsem působil na vysokých postech několika dalších pojišťoven. Pokud se podíváte na Allianz pojišťovnu, mám pocit, že je to podobné jako u ČSA. Allianz pojišťovna není firmou, která zazáří jako supernova a zhasne. Jsme společností, která běží na dlouhou trať. Jsme pojišťovnou, která si v Česku buduje silnou pozici a tato pozice se stále zlepšuje. Všechno je to o nás, o budoucnosti, o dlouhodobé strategii, a ta se skládá z jakoby maličkých kamínků, z nichž nakonec vyroste na pevných základech nedobytný hrad. To si myslím, že je správné.





www.allianz.cz