Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Absolutní vítězové Cen Kudy z nudy: znojemské podzemí a muzeum Techmania

Nejlepší turistickou nabídkou v Česku se mohou pochlubit ve Znojmě a v Plzni. Prohlídky tajuplného znojemského podzemí zvítězily v kategorii Ceny portálu Kudy z nudy, zatímco nové interaktivní muzeum Techmania science center v Plzni si odneslo Cenu turistických regionů. Na slavnostní ceremonii 17. června 2009 byli v pražském Top Hotelu vyhlášeni také vítězové v jednotlivých podkategoriích (od adrenalinu až po zimní sporty) a regionech. Soutěž uspořádala agentura CzechTourism pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR a Asociace krajů ČR.

„První ročník soutěže
ukázal, že čeští cestovatelé dokáží dobře rozpoznat a ocenit kvalitní podnikatelskou nabídku,“ řekl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška při gratulaci vítězům. Právě 6,5 tisíce tipů veřejnosti totiž posuzovala odborná porota při hledání těch nejlepších v kategorii Ceny portálu Kudy z nudy. Jen verdikt odborníků naproti tomu určil jedničku mezi nominovanými v turistických regionech. „Obě vítězné nabídky naplno využívají hravosti a zvídavosti návštěvníků, kteří se tady rozhodně nemusí bát zaprášených exemplářů nebo nezáživných výkladů,“ vysvětlil verdikt poroty ministr.
Absolutní vítězové shodně získají od agentury CzechTourism 100 tisíc korun na propagaci své aktivity a také exkluzivní publicitu včetně prezentace na akcích agentury (např. na festivalu TOURFILM v Karlových Varech) nebo natočení spotu.
Naprázdno nevyjdou ani vítězové jednotlivých podkategorií. „Nabídneme jim PR propagaci v zahraničí a tuzemsku, zahrnující mj. uveřejnění spotů a článků na stránkách Toulavé kamery. Příští rok pak v rámci akce To nejlepší z Kudy z nudy představíme oceněné nabídky odborníkům,“ dodává Pavel Kosař, který je pověřen řízením agentury CzechTourism. Všech 290 nominovaných subjektů v obou hlavních kategoriích se následně objeví v knize Kudy z nudy 2009. Multimediální DVD s obdobným zaměřením už dostali také všichni účastníci Fóra cestovního ruchu, v jehož rámci vyhlášení cen proběhlo.

O vítězných nabídkách soutěže Ceny Kudy z nudy 2009
„Tajemné znojemské podzemí“ – vítěz Ceny portálu Kudy z nudy. Znojemské podzemní chodby jsou nejdelší v Česku. Tvoří je labyrint chodeb o délce 25 km, vedených místy až ve čtyřech patrech nad sebou. Nový prohlídkový okruh, otevřený v březnu 2009, malé a velké návštěvníky trochu postraší i pobaví. Na trase uvidí pohádkové postavy, alchymistickou dílnu, oživlé skály nebo vězeňskou kobku.
„Techmania science center v Plzni“ – vítěz Ceny turistických regionů – je interaktivní muzeum, které zábavným způsobem přibližuje techniku a vědu dětem a dospělým. Je rozděleno do čtyř expozic: Edutorium (60 interaktivních exponátů), MáToHáček (hlavolamy, hříčky a hračky s vědeckou tematikou), Patentováno přírodou (příroda jako inspirace vědy) a Expozice Škoda (historický vývoj Škodových závodů až do současnosti).

O soutěži Ceny Kudy z nudy 2009
Soutěž odstartovala 1. března a do 30. dubna o nominacích rozhodovali návštěvníci portálu www.kudyznudy.cz a zástupci krajů a turistických regionů. Své favority hledali ve 14 podkategoriích (adrenalinové aktivity, zimní sporty nebo výlety za poznáním či zábavou) a v 15 turistických regionech. Odborná porota pak z 290 nominací vybrala tři nejlepší v každé podkategorii.