Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































A teprv jedno s druhým rozumně srovnávaje

Až natrápě a navrtě se dosti sám v sobě, na toto sem přišel, abych nejdříve všecky lidské věci, co jich pod sluncem jest, prohlédl, a teprv jedno s druhým rozumně srovnávaje, jistý sobě stav vyvolil a své sobě věci k užívání pokojného na světě života pěkně nějak spořádal.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L. P. 1623

Hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu je postavení cestovního ruchu v České republice. Bohužel, cestovní ruch dosud není v Česku obecně vnímán jako tržní platforma – prostor pro generování zahraničního a domácího inkasa. Přitom právě peníze jsou velmi často prvkem, který dává podnět k návštěvám. Válečným i mírovým, kdy země usilují, aby na svá území dostaly co nejvíc investorů, firemní klientely a bonitních turistů. V Česku ale jak válečné, tak mírové invaze mají společného jmenovatele – přivádějí k nám ne moc chtěné hosty. Možná proto, že obyvatelstvo Česka nevnímá souvislost kupní síly, tedy tržeb zahrnujících i útraty turistů na našem území, se svou životní úrovní. Postavení cestovního ruchu ve společnosti nepomáhá ani to, že jej tzv. experti redukují na sféru služeb a profesionálové cestovního ruchu o jeho užitečnosti přesvědčují hlavně sami sebe. A peníze, které tržní platforma cestovního ruchu umožňuje inkasovat takřka za cokoliv? Ty v českém pojetí jako by metamorfovaly v hermafrodita, jenž ke svému rozmnožování nikoho nepotřebuje. Tedy ani spotřebitele. Jako by nebylo třeba peníze inkasovat za služby a zboží. Jako by nebylo třeba ani je investovat do konkurenceschop­nosti naší země, do výchovy a vzdělávání, do vědy, do výroby a výstavby, do služeb a do budování značky Česká republika.
Jaromír Kainc