Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Vtom vidím, že se někteří z těch uškvařených sstupují; a já nastavě uší, slyším, že nedaření svého příčin mezi sebou vyhledávají.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L. P. 1623

A já nastavě uší, slyším, že nedaření svého příčin mezi sebou vyhledávají

MICE – meetings, incentives, congresses & exhibitions industry – přivádí do zemí i na paluby námořních lodí solventní spotřebitele. Díky kongresům a konferencím i velké skupiny vlivných osobností, expertů a investorů rozmanitých profesí, oborů a oblastí. Výdaje organizátorů a útraty účastníků MICE akcí přímo i zprostředkovaně zvyšují zisky firem, kupní sílu obyvatelstva hostitelských zemí a ruku v ruce s tím příjmy do veřejných rozpočtů. Je tedy pochopitelné, proč se vrcholní představitelé řady států a samospráv i vysocí úředníci kvůli tomu, aby jejich země a města uspěly v kandidaturách na lukrativní akce MICE, osobně angažují v mezinárodním konkurenčním boji. Naopak, je nepochopitelné pokud tak čeští nečiní a energii nanejvýš vynakládají na zdůvodňování, proč to nejde. Jako by jim nedocházelo, že průmysl cestovního ruchu (obdobě jako další průmysly), není (stejně jako např. automobilový nebo letecký) o ježdění či létání si někam, ale o tvorbě zisku a pracovních míst. Avšak na rozdíl od automobilového a dalších průmyslů, které k tomu, aby nezkrachovaly, potřebují součinnost a přízeň trhů (ať domácího či v rámci exportu zahraničních), je cestovní ruch sám sobě tržní platformou, jež i do Česka přivádí obrovskou kupní sílu a vytváří prostor pro odbyt takřka všeho, za co lze tržit peníze. Tedy i produkce automobilek. Avšak o podpoře v rámci zahraniční obchodní politiky, natož takové, jaké se od české vlády, krajských a městských samospráv dostává filiálkám cizích automobilek a dalším zahraničním tzv. strategickým investorům prostřednictvím vládních intervencí, motivačních pobídek, daňových prázdnin atd., si meetings, incentives, congresses & exhibitions industry v Česku může nechat pouze zdát. A státní pokladna? Ta si zase může nechat zdát o milionech eur, které díky tomuto občasnému nepochopení musí organizátoři a účastníci MICE akcí utrácet v jiných, českému národnímu hospodářství konkurujících destinacích.

Jaromír Kainc