
Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.
Vtom vidím, že se někteří z těch uškvařených sstupují; a já
nastavě uší, slyším, že nedaření svého příčin mezi sebou
vyhledávají.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.
P. 1623
MICE – meetings, incentives, congresses & exhibitions industry –
přivádí do zemí i na paluby námořních lodí solventní spotřebitele.
Díky kongresům a konferencím i velké skupiny vlivných osobností, expertů
a investorů rozmanitých profesí, oborů a oblastí. Výdaje organizátorů a
útraty účastníků MICE akcí přímo i zprostředkovaně zvyšují zisky
firem, kupní sílu obyvatelstva hostitelských zemí a ruku v ruce s tím
příjmy do veřejných rozpočtů. Je tedy pochopitelné, proč se vrcholní
představitelé řady států a samospráv i vysocí úředníci kvůli tomu,
aby jejich země a města uspěly v kandidaturách na lukrativní akce MICE,
osobně angažují v mezinárodním konkurenčním boji. Naopak, je
nepochopitelné pokud tak čeští nečiní a energii nanejvýš vynakládají
na zdůvodňování, proč to nejde. Jako by jim nedocházelo, že průmysl
cestovního ruchu (obdobě jako další průmysly), není (stejně jako např.
automobilový nebo letecký) o ježdění či létání si někam, ale
o tvorbě zisku a pracovních míst. Avšak na rozdíl od automobilového a
dalších průmyslů, které k tomu, aby nezkrachovaly, potřebují součinnost
a přízeň trhů (ať domácího či v rámci exportu zahraničních), je
cestovní ruch sám sobě tržní platformou, jež i do Česka přivádí
obrovskou kupní sílu a vytváří prostor pro odbyt takřka všeho, za co lze
tržit peníze. Tedy i produkce automobilek. Avšak o podpoře v rámci
zahraniční obchodní politiky, natož takové, jaké se od české vlády,
krajských a městských samospráv dostává filiálkám cizích automobilek a
dalším zahraničním tzv. strategickým investorům prostřednictvím
vládních intervencí, motivačních pobídek, daňových prázdnin atd., si
meetings, incentives, congresses & exhibitions industry v Česku může
nechat pouze zdát. A státní pokladna? Ta si zase může nechat zdát
o milionech eur, které díky tomuto občasnému nepochopení musí
organizátoři a účastníci MICE akcí utrácet v jiných, českému
národnímu hospodářství konkurujících destinacích.
Jaromír Kainc