Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































6000 klientů a přes 600 vozidel

Jadran express v cíli

12. září se vydal na svou letošní poslední cestu do chorvatského Splitu vlak Cestovní kanceláře Českých drah JADRAN EXPRESS, aby se 13. září vrátil zcela vyprodán nazpět do Prahy. Zcela jasně se ukázalo, že takováto služba veřejnosti je pro České dráhy a.s. vysoce efektivním způsobem, jak k železnici přilákat i klientelu, která vlakem běžně nejezdí.

Miláčka s sebou do vlaku
Ve vlaku byly řazeny tři speciální autovozy, každý pro deset automobilů. Jezdily zcela obsazeny. Průběžná obsazenost lůžkového vozu naznačovala, že si do něj postupně nacházela cestu i ta, řekněme, bohatší klientela. V letošním roce nebylo výjimkou, že cesta do Chorvatska po vlastní ose trvala i více než dvacet hodin. Mnoho rodin si proto raději připlatilo za pohodlí a svého čtyřkolého miláčka si přibalilo do vlaku.

Pochvalně i o jídelních vozech
V anketě, ve které klienti v průběhu provozu odpovídali na řadu otázek, byl Jadran express velmi dobře hodnocen. Cestující se například často pochvalně zmiňovali o službách jídelního vozu. Není bez zajímavosti, že téměř 80 % z nich by vlak doporučilo svým známým. Obsazenost se tak zvyšovala s každou další jízdou.

Italská Ancona?
Celkem třináct párů sezonního spoje Jadran express, který jezdil od 20.6. každý pátek z Prahy do Splitu a zpět, odvezlo téměř šest tisíc klientů a více než šest set vozidel. Jednoznačný úspěch Jadran expressu přinesl úvahy o rozšíření obdobné nabídky v příštím roce do italské Ancony, která by se mohla stát pro české motoristy bránou nejen do jižní Itálie, ale s využitím lodních trajektů třeba i do Řecka.

Příští rok kratší jízdní doba
V příštím roce bude Jadran express svoji druhou sezonu jezdit od 18.6. (a v kombinaci s autobusem ještě o týden dříve) až do 19.9. (resp. do 26.9.). Do této doby bude snaha odstranit všechny dětské nemoci. Automobily budou např. nakládány i v Brně a budou použity pohodlnější vozy k sezení. Jízdní doba se zkrátí minimálně o dvě hodiny. Popřejme tedy Jadran expressu do příštího roku rovné koleje a Českým drahám podobné dobré nápady.






www.cd.cz/ckcd